خبری خبری .

خبری

کاربرد اینورتر و تفاوت بین برق AC و DC

کاربرد اینورتر و تفاوت بین برق AC و DC
در واقع با تبدیل جریان DC به AC می توان در مصرف برق صرفه جویی کرد که می توان آن را مهمترین پاسخ به این سوال که چرا از اینورتر استفاده کرد ارائه کرد. این دو نوع جریان الکتریکی با یکدیگر متفاوت هستند. اولین تفاوت بین آنها این است که جریان AC زمانی ایجاد می شود که قطب مثبت و منفی به طور مکرر متناوب شوند. تعداد این تغییرات قطب در ثانیه فرکانس نامیده می شود و واحد آن بر حسب هرتز بیان می شود.

برق شهری از نوع AC است; زیرا در نیروگاه ها این برق با چرخش ژنراتورها تولید می شود و در نتیجه خروجی نهایی آن AC است. همچنین برق شهری از نوع AC است، زیرا در اثر تغییر جهت الکترون ها تلفات کمتری نسبت به جریان DC دارد. ولتاژ برق AC عموماً 220 یا 110 ولت است، در ایران از ولتاژ 220 و در برخی کشورها مانند ژاپن از ولتاژ 110 استفاده می شود.

کاربرد اینورتر چیست؟ این مورد از تجهیزات منبع تغذیه در برق شهری، تجاری و صنعتی استفاده می شود. از آنجایی که هیچ قابلیت ذخیره سازی برای جریان AC وجود ندارد. با تبدیل آن به جریان DC می توان آن را در باتری ها ذخیره کرد و در صورت نیاز دوباره به جریان AC تبدیل کرد تا مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از دستگاه ها نمی توانند از جریان DC استفاده کنند و بنابراین نیاز به این تبدیل جریان دارند

اینورتر هایتک


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۰۳:۱۴ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)