خبری خبری .

خبری

نحوه نصب آسانسور

نحوه نصب آسانسور
در مقاله زیر شما را با بهترین روش نصب آسانسور آشنا می کنیم:

پارس لیفت سپاهان بزرگترین تولید کننده کارسلینگ در ایران

آماده سازی گودال آسانسور
اولین مرحله نصب آسانسور، آماده سازی گودال آسانسور می باشد. در این مرحله گودال کف می شود. در این مرحله حدود 190 سانتی متر از کل سوراخ بتن ریزی می شود که در آسانسورهای مختلف می تواند متفاوت باشد. در کف گود قطعاتی مانند گاورنر، سکوی ضربه ای و سینی کابین تعبیه شده است. همچنین فضای خالی برای سربازان وجود دارد.

 

تهیه پلان آسانسور
معمولاً در پروژه های بزرگ مهندسان آسانسور آسانسور را به گونه ای حرفه ای طراحی می کنند که طبق استانداردها و با دقت و امنیت بالا ساخته شود. نقشه آسانسور مکان دقیق آسانسور و نحوه کار آن را نشان می دهد.
ساخت اسکلت فلزی و آبکاری آهن چاه
در این مرحله سازه فلزی داخل چاک که محل زیرساخت ریل کابین و ریل وزن آسانسور است طراحی و اجرا می شود. در این مرحله تهیه لیست سخت افزار، نصب داربست، اتوکشی و ضد زنگ روی تجهیزات ضروری است.

 

موتورخانه را فراهم کنید
موتورخانه طبق نقشه آسانسور تعیین می شود البته مساحت آن نباید کمتر از 6 متر باشد. درب ورودی آن باید حداقل 80 سانتی متر عرض داشته باشد و دارای پنجره ای برای تهویه با هواکش مناسب باشد. دمای موتورخانه باید مناسب باشد. کپسول آتش نشانی، تابلو برق و اجزای کابل کشی را در آن نصب کنید.

 

نصب درب طبقات مختلف
این درب ها شامل درب کابین آسانسور متحرک و درب طبقات ثابت می باشد. درب ها می توانند اتوماتیک یا لولایی (نیمه اتوماتیک) باشند. درهای لولایی توسط مسافران باز و بسته می شود.

 

نصب مکانیکی آسانسور
در این مرحله موتور، کابین و سایر قطعات آسانسور مانند شاسی موتور، صفحه اسواش و گاورنر نصب می شود. در مورد کابین، علاوه بر زیبایی، ایمن بودن نیز بسیار مهم است. کابین باید کشش و ضربه را تحمل کند و پوسیدگی نداشته باشد. هرتزگرد نیز بخشی از سیستم تعلیق و فرماندار بخشی از سیستم ایمنی آسانسور است. گاورنر نوعی ترمز مکانیکی است.

 

کابل کشی و نصب تابلو برق
در این مرحله تابلو برق سه فاز از محل نصب کنتور تا موتورخانه نصب می شود و سیم ارت آسانسور نیز قرار می گیرد.

 

بتن ریزی سقف چاه
پس از نصب کابین و ریل، مرحله قالب گیری، آرماتوربندی و بتن ریزی انجام می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۱:۲۴ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)