خبري خبري .

خبري

توليد كنندگان سلول بار

لودسل چيست؟

لودسل چيست؟ لودسل نوعي حسگر الكترونيكي براي اندازه گيري وزن و نيرو است. كه در انواع كششي، خمشي، فشاري و پيچشي ساخته مي شود.

 


كاربردهاي لودسل چيست؟

لودسل براي اندازه گيري نيرو در كارخانه هاي مختلف و همچنين براي اندازه گيري كشش كابل و كشش رزوه در كارخانه هاي نساجي و ساير صنايع استفاده مي شود. اندازه گيري وزن ديجيتال در ترازوهاي الكترونيكي نيز به لودسل نياز دارد. امروزه انواع لودسل با ظرفيت هاي مختلف در ساخت ترازو و باسكول الكترونيكي كاربرد فراواني دارند. سيستم هاي اتوماتيك بر اساس اندازه گيري وزن مواد در كارخانه هاي مواد غذايي – كارخانه هاي آسفالت – كارخانه هاي شيميايي همگي از لودسل استفاده مي كنند.

 


توليد كنندگان سلول بار

امروزه با توجه به كاربردهاي فراوان در صنعت اتوماسيون، توليدكنندگان لودسل در دنيا رو به افزايش هستند، آزمايشگاه كاليبراسيون Seka با توليدكنندگان معروفي چون Zemic، Celltec، HBM، Revere و. . . همكاري مي كند

 


ساختار لودسل چيست؟

لودسل از يك هسته فلزي (ساخته شده از آلياژ مخصوص) و تعدادي كرنش سنج تشكيل شده است. مجموعه اي از مقاومت هاي الكتريكي است كه در اثر اعمال نيرو مانند همه مواد تغيير شكل مي دهد اما پس از حذف نيرو به حالت اوليه خود باز مي گردد. درجه برگشت پذيري اين ماده تعيين كننده كيفيت، دقت و طول عمر لودسل است.

 


دقت لودسل به چه معناست و چگونه تعيين مي شود؟

دقت لودسل به معناي قدرت جداسازي آن نسبت به ظرفيت كل و همچنين حد خطاي كل آن است. عوامل دخيل در دقت و كيفيت لودسل نوع آلياژ هسته و ساختار كرنش سنج مي باشد. موسسه oiml واقع در سوئيس قدرت جداسازي و خطاي كلي لودسل و رفتار لودسل تحت رطوبت و دما را بر اساس استانداردهاي خاص ارزيابي مي كند و كلاس دقت لودسل را تعيين مي كند. يك كلاس دقت توصيه شده براي لودسل هاي مورد استفاده براي توزين تجاري مشخص شده است.

 


لودسل ها به طور گسترده در صنعت استفاده مي شوند، از اندازه گيري نيرو در كارخانه هاي مختلف و همچنين اندازه گيري كشش كابل و رزوه تا اندازه گيري وزن ديجيتال در ترازوهاي الكترونيكي. امروزه از انواع لودسل با ظرفيت هاي مختلف در ساخت ترازو و باسكول الكترونيكي استفاده مي شود.

لودسل سوها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۱:۴۴ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

مزايا و معايب استفاده از اينورتر

مزايا و معايب استفاده از اينورتر
مزاياي
پاسخ سريعتر به بارهاي گرمايشي و سرمايشي متغير.
امكان تغيير سرعت و جهت چرخش موتور بدون نياز به كنتاكتور وجود دارد
تشخيص هوشمند بار موتور و محافظت از اضافه بار
قابليت كنترل از راه دور
كاهش قابل توجه هزينه هاي عملياتي (تا 50 درصد صرفه جويي) در مقايسه با سيستم هاي غير اينورتر (متعارف)
كاهش هزينه برق و مصرف انرژي
سطح سر و صداي كمتر
كاهش ضربات وارده به قطعات مكانيكي مانند كوپلينگ، گيربكس و ... به دليل استارت نرم موتور.
محافظت از موتور و جلوگيري از آسيب ديدن آن در برابر افزايش ولتاژ
حذف پيك هاي ولتاژ از كمپرسور
كاهش خطر تداخل الكترومغناطيسي با ساير تجهيزات. يك روش كارآمد براي تغيير ولتاژ (افزايش يا كاهش ولتاژ).
جداسازي الكتريكي بين ورودي و خروجي
توانايي تامين ولتاژ AC از منبع DC
امكان صاف كردن تغييرات تصادفي در ولتاژ ورودي
مي توان براي توليد 50 هرتز از منبع 60 هرتز يا بالعكس استفاده كرد
معايب
نياز به هموارسازي و اصلاح در خروجي در صورت قطع شدن خروجي
امكان ايجاد تداخل راديويي يا صوتي
امكان توليد AC با فركانس غير اختصاصي
امكان توليد ولتاژ خروجي اضافي در شرايط بدون بار يا بار بسيار سبك

اينورتر آيمستر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۴:۲۲ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

اينورتر چيست؟؟

اينورتر چيست؟
اينورتر VFD يا درايو فركانس متغير نوعي دستگاه كنترل موتور الكتريكي است كه با تغيير فركانس و ولتاژ منبع تغذيه مي تواند سرعت موتور الكتريكي را كنترل كند و اين كنترل سرعت بسته به عملكرد موتور قابل برنامه ريزي و تغيير است. با استفاده از اينورتر در خطوط اتوماسيون مي توان سرعت موتور الكتريكي را كنترل كرد به همين دليل به اينورترها اينورتر كنترل سرعت نيز مي گويند.

مزاياي اينورتر صنعتي
دلايل زيادي براي استفاده از اينورتر وجود دارد، مانند:
صرفه جويي در انرژي و بهبود كارايي سيستم
كنترل سرعت موتور الكتريكي
كنترل گشتاور
كاهش سر و صدا
كاهش مصرف جريان اوليه موتور الكتريكي
ضربه هاي مكانيكي را از بين ببريد
افزايش عمر موتور الكتريكي
كاهش هزينه ها و مقرون به صرفه بودن
امكان راه اندازي الكتروموتور و خاموش شدن آن با شيب ملايم
علاوه بر تمام اين نكات مثبت، اينورترها و درايوهاي امروزي قابليت شبكه سازي و تشخيص خطا در خط توليد را دارند و اين مزيت اينورترها باعث افزايش كارايي و كنترل بهتر روي خطوط اتوماسيون مي شود. بنابراين صرفه جويي در مصرف انرژي، كنترل هوشمند موتور الكتريكي و كاهش مصرف جريان اوليه در شروع، سه دليل مهم براي انتخاب اينورتر در صنعت است.

كاربرد اينورتر صنعتي
رايج ترين كاربردهاي اينورتر يا درايو فركانس متغير عبارتند از: كنترل سرعت فن، كنترل سرعت پمپ، كنترل گشتاور بالابر و جرثقيل. اين برنامه ها 75 درصد از حالت ها و پارامترهاي اينورتر را تشكيل مي دهند. انواع مختلفي از اينورتر و كنترل دور موتور الكتريكي با توجه به مصارف صنعتي مختلف در دنيا توليد مي شود كه از جمله آن ها مي توان به مواردي مانند اينورتر تك فاز به سه فاز و اينورتر سه فاز به سه فاز اشاره كرد كه در هر كدام به شرح زير است. آنها را در اين بخش مورد بحث قرار دهيد.

فن هاي صنعتي
تغيير سرعت فن سانتريفيوژ
كنترل سرعت فن گلخانه اي
پمپ ها
بوستر پمپ اينورتر
آسانسورها
كمپرسورها
ماشين هاي بافندگي
دستگاه كپي
انواع جرثقيل و بالابر
ماشين هاي تزريق پلاستيك
تفاوت درايو VFD، AC با اينورتر و درايو
هيچ يك. همه اينها نام هايي است كه به اينورتر صنعتي داده اند اما در ايران بيشتر به اينورتر معروف است و خريد و فروش مي شود. به طور كلي اينورتر در الكترونيك وسيله اي است كه مي تواند جريان DC را به جريان متناوب تبديل كند و نوعي مبدل قدرت است. و از آنجايي كه يك ماژول الكترونيكي اينورتر در درايوهاي فركانس متغير استفاده شده است، درايوهاي كنترل از راه دور اينورتر ناميده مي شوند.

ساختار اينورتر صنعتي
ساختار اينورتر صنعتي با اينورتر خورشيدي متفاوت است، اينورتر صنعتي برق ورودي را به برق dc تبديل مي كند و سپس شروع به توليد مجدد برق ac مي كند، با اين تفاوت كه اين يك شكل موج پله اي است كه اينورتر توانايي كنترل آن را دارد. فركانس و اينورتر به راحتي مي تواند موتور را كنترل كند.

اينورتر هايتك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۵:۴۶ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

انواع اينورتر صنعتي از نظر ورودي

انواع اينورتر صنعتي از نظر ورودي
اينورترها از نظر ورودي به دو دسته تكفاز و سه فاز تقسيم مي شوند. البته خروجي همه آنها سه فاز است كه براي اينورترهاي بيش از 3 اسب بخار فقط از ورودي سه فاز استفاده مي شود.

انواع اينورتر صنعتي از نظر كاربرد
اينورترهاي صنعتي از نظر كاربرد به دسته هاي مختلفي تقسيم مي شوند. از اينورترها براي راه اندازي پمپ، فن، آسانسور، جرثقيل، تسمه نقاله، اكسترودر و غيره استفاده مي شود. همچنين از اينورترهاي گشتاور متغير براي پمپ ها و فن ها، از اينورترهاي گشتاور ثابت براي آسانسورها، نوار نقاله ها و جرثقيل ها و از اينورترهاي فيدبك PG براي گيربكس هاي اكسترودر استفاده مي شود.

اينورتر صنعتي تك فاز دلتا پارس درايو
اينورتر صنعتي درايو سه فاز پارس قيمت خريد
انواع اينورتر صنعتي از نظر موج توليد
1) اينورترهاي موج مربعي

اينورترهاي موج مربعي داراي نامناسب ترين امواج توليد شده توسط اينورترها در عملكرد تجهيزات و ابزار الكتريكي مي باشند. بنابراين مي توان اينورتر موج مربعي را در دسته بدترين نوع اينورترها قرار داد كه به همين دليل در بازار با كمترين قيمت نسبت به مدل هاي ديگر به فروش مي رسد.

2) اينورترهاي موج سينوسي اصلاح شده

اينورترهاي موج سينوسي همانطور كه از نامشان پيداست يك موج متناوب توليد مي كنند و شكل موج توليد شده آنها تركيبي از موج مربعي و سينوسي است به همين دليل به موج آنها موج شبه سينوسي نيز مي گويند. از اينورترهاي موج سينوسي مي توان به عنوان مقرون به صرفه ترين نوع اينورتر نام برد كه نسبت به سايرين كاربرد بيشتري دارد. اين اينورترها به دليل مزاياي فراوان از جمله قيمت مناسب در اكثر وسايل برقي مانند تلويزيون، كامپيوتر، راديو و بسياري از وسايل روشنايي مورد استفاده قرار مي گيرند. اما تجهيزات صنعتي مانند موتورها را نمي توان با اين اينورترها راه اندازي كرد. در نتيجه، نتيجه درايوهاي سينوسي بايد در كاربردهاي سبك استفاده شود.

3) اينورتر موج سينوسي خالص

موج خروجي اين اينورترها در برخي موارد دقيقاً مشابه ولتاژ شهر در يك سيكل كامل است. لازم به ذكر است كه اگرچه قيمت اينورترهاي سينوسي خالص بالا است، اما استفاده از اينورترهاي سينوسي خالص داراي مزاياي فراواني است كه مهمترين آنها اين است كه اين اينورترها قابليت راه اندازي هر نوع ماشيني را دارند. و ساير تجهيزات برقي را به راحتي و بدون مشكل ذكر كرد. در واقع اين نوع اينورتر يكي از بهترين مدل هاي درايو محسوب مي شود كه مي توان از آن براي همه منظور استفاده كرد.

4) اينورتر گريد كراوات

در اين نوع اينورترها زماني كه اتصال به شبكه برق براي ما مهم است و امكان قطع شدن از شبكه وجود ندارد و يا در زمان كاهش هزينه برق مصرفي و استفاده از انرژي خورشيدي استفاده از اينورترهاي متصل به شبكه مي باشد. در نظر گرفته شده. راه حل منطقي به نظر مي رسد. در چنين حالتي ميزان برق مصرفي شما به اندازه اي كاهش مي يابد كه منظومه شمسي برق توليد مي كند و باعث كاهش هزينه ها مي شود. بنابراين قيمت اين نوع اينورتر كه توان ورودي يكنواختي ندارد و نياز به الگوي خاصي براي توليد برق DC به برق متناوب دارد در مقايسه با كنترلرهاي سرعت موتور معمولي بالاتر است.

5) اينورترهاي خاموش شبكه

اينورتر جدا شده از شبكه قابل اتصال به شبكه نيست و در اين اينورترها نيازي به اتصال به شبكه نيست. مكانيسم عملكرد اين نوع اينورترها به اين صورت است كه ولتاژ مستقيم موجود در باتري 12 ولتي را به ولتاژ مستقيم 220 ولت تبديل كرده و از اين طريق امكان استفاده از آن را در لوازم برقي خانگي در اختيار مصرف كنندگان قرار مي دهد.

اينورتر ال اس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۸:۳۸ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

لودسل چيست؟

لودسل چيست؟
ابتدا مي خواهيم به اين سوال پاسخ دهيم كه لودسل چيست؟ براي پاسخ، لودسل يكي از تجهيزات مهم در صنعت توزين است و در واقع مبدلي است كه توان را به خروجي الكتريكي قابل اندازه گيري تبديل مي كند. به عبارت ديگر لودسل يك حسگر الكترونيكي است كه براي ثبت وزن و وزن ديجيتال اجسام سبك و سنگين استفاده مي شود. اين سنسور دقت بالايي دارد و بر اساس ميزان بار الكتريكي وارد شده مي تواند وزن اجسام را با بالاترين دقت ممكن بدست آورد.

البته روش كار كمي پيچيده تر از توضيح كوتاه بالا است. و لودسل ها را به منظور وزن كشي كاملا دقيق و با ضريب خطاي بسيار كم؛ از نظر كيفيت سنسور و عمر مفيد آن بايد ويژگي هاي خاصي داشته باشند. به طور دقيق تر، لودسل ها با بارها يا سيگنال هاي الكتريكي كار مي كنند. انواع مختلفي از لودسل ها وجود دارد كه رايج ترين آنها لودسل مبتني بر فشار است. به جز آزمايشگاه‌هايي كه از مكانيزم‌هاي مكانيكي دقيق استفاده مي‌كنند، لودسل‌هاي مبتني بر فشار انقلابي در صنعت توزين ايجاد كرده‌اند.

مطالب پيشنهادي: براي اطلاع از خطاي ترازو 60 تن كليك كنيد.

پس زمينه سلول بارگذاري
قبل از لودسل از ترازوهاي اهرمي مكانيكي براي توزين صنعتي استفاده مي شد. ترازوهاي مكانيكي مي توانند همه چيز را از كاميون گرفته تا واگن راه آهن وزن كنند.
لودسل سوها
در سال 1843، فيزيكدان انگليسي سر چارلز ويتستون مدار پل را پيشنهاد كرد كه تفاوت مقاومت الكتريكي در سيستم هاي مبتني بر فشار را اندازه گيري مي كرد. مدار پل وتستون براي اندازه گيري تغييرات مقاومت ناشي از تغييرات فشار ايده آل است. اگرچه اولين سوئيچ سيم مقاومتي در دهه 1940 ساخته شد، اما تا زماني كه دانش الكترونيك مدرن فناوري جديد را از نظر فني و اقتصادي امكان پذير نكرد، از آن استفاده نشد. با اين حال، تا آن زمان، كرنش سنج ها هم به عنوان اجزاي ترازوهاي مكانيكي و هم در لودسل هاي مستقل مورد استفاده قرار مي گرفتند.

ساختار لودسل چيست؟
پس از بررسي پايه لودسل به بررسي مدار لودسل مي پردازيم: لودسل بيشتر در باسكول هاي جاده اي كاربرد دارد و شامل يك هسته فلزي (از آلياژ مخصوص) و تعدادي كرنش سنج مي باشد. مجموعه اي از مقاومت هاي الكتريكي است كه در اثر اعمال نيرو مانند همه مواد تغيير مي كند. تشكيل مي شود اما پس از حذف نيرو به حالت اوليه خود باز مي گردد. درجه برگشت پذيري اين ماده تعيين كننده كيفيت، دقت و طول عمر لودسل است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۰:۳۱ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

سيم كشي صنعتي

سيم كشي صنعتي
سيم كشي صنعتي فرآيند نصب سيم و كابل است كه برق را به تجهيزات و ماشين آلات صنعتي مي رساند. اين يك كار پيچيده و خطرناك است كه بايد توسط برقكاران ماهر انجام شود.

انواع مختلفي از سيم كشي صنعتي وجود دارد، اما همه آنها شامل اجزاي اصلي يكساني هستند:

سيم ها و كابل ها: سيم ها و كابل ها هادي هايي هستند كه برق را از منبع تغذيه به تجهيزات منتقل مي كنند. آنها در اندازه ها و عايق هاي مختلف براي رفع نيازهاي كاربردهاي مختلف موجود هستند.
كانال ها و لوله ها: از كانال ها و لوله ها براي محافظت از سيم ها و كابل ها در برابر آسيب هاي فيزيكي استفاده مي شود. آنها از موادي مانند فلز، پلاستيك يا فايبرگلاس ساخته مي شوند.
اتصالات و جعبه هاي اتصال: اتصالات و جعبه هاي اتصال براي اتصال سيم ها و كابل ها به يكديگر استفاده مي شود. آنها از موادي مانند فلز يا پلاستيك ساخته شده اند.
تجهيزات حفاظتي: تجهيزات حفاظتي مانند فيوز و قطع كننده مدار براي محافظت از سيم و كابل در برابر اضافه بار و اتصال كوتاه استفاده مي شود.
اصول و تكنيك هاي سيم كشي
رعايت استانداردها: اولين و مهمترين اصل در سيم كشي صنعتي رعايت استانداردهاي مربوطه است. اين استانداردها براي اطمينان از ايمني و كارايي سيستم سيم كشي ايجاد شده اند.
انتخاب صحيح سيم و كابل: سيم ها و كابل ها بايد با توجه به جريان و ولتاژ مورد نياز انتخاب شوند. همچنين بايد عايق مناسب با محيطي كه در آن نصب مي شوند داشته باشند.
حفاظت از سيم ها و كابل ها: سيم ها و كابل ها بايد در برابر آسيب هاي فيزيكي و عوامل محيطي محافظت شوند. براي اين منظور مي توان از كانال، لوله و سيني كابل استفاده كرد.
اتصالات صحيح: اتصالات سيم و كابل بايد صحيح و محكم باشد تا از اتصال كوتاه و جرقه جلوگيري شود.
تست: پس از اتمام سيم كشي، سيستم بايد به طور كامل تست شود تا از عملكرد صحيح و ايمن اطمينان حاصل شود.
استفاده از ابزار مناسب: براي انجام سيم كشي صنعتي بايد از ابزارهاي مناسب مانند سيم بري، انبردست، فازمتر و مولتي متر استفاده كرد.
عيب يابي: برق كاران صنعتي بايد مهارت عيب يابي سيستم هاي سيم كشي را داشته باشند تا در صورت بروز مشكل بتوانند به سرعت آن را حل كنند.
به روز باشيد: برق كاران صنعتي بايد از آخرين تكنيك ها و استانداردها در زمينه سيم كشي صنعتي آگاه باشند.

اينورتر آيمستر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۹:۱۸ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

اهميت و جايگاه برق صنعتي در دنياي امروز

اهميت و جايگاه برق صنعتي در دنياي امروز
برق صنعتي به عنوان ستون فقرات دنياي مدرن شناخته مي شود. بدون اين نوع برق، كارخانه ها، سيستم هاي حمل و نقل، بيمارستان ها و بسياري از بخش هاي ديگر زندگي روزمره ما فلج مي شوند.
اهميت برق صنعتي در موارد زير خلاصه مي شود:

توسعه اقتصادي: برق صنعتي پيش نياز توسعه اقتصادي است. بدون اين نوع برق، كارخانه ها و ساير بخش هاي توليدي نمي توانند كار كنند.
ايجاد شغل: برق صنعتي در زمينه هاي مختلف از جمله مهندسي، نصب و نگهداري و توليد شغل ايجاد مي كند.
بهبود كيفيت زندگي: برق صنعتي با تامين برق مورد نياز لوازم خانگي، سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي و تجهيزات پزشكي، كيفيت زندگي را بهبود مي بخشد.
حفاظت از محيط زيست: برق صنعتي مي تواند با كاهش وابستگي به سوخت هاي فسيلي به حفاظت از محيط زيست كمك كند.
جايگاه برق صنعتي در دنياي امروز بسيار مهم است. اين نوع برق در تمام زمينه هاي زندگي از جمله موارد زير كاربرد دارد:

صنعت: از برق صنعتي براي تامين انرژي ماشين آلات و تجهيزات صنعتي استفاده مي شود.
كشاورزي: برق صنعتي براي تغذيه سيستم هاي آبياري، پمپ ها و ساير تجهيزات كشاورزي استفاده مي شود.
حمل و نقل: برق صنعتي براي تامين انرژي سيستم هاي حمل و نقل عمومي مانند مترو و قطار استفاده مي شود.
ساختمان ها: از برق صنعتي براي تامين روشنايي، گرمايش، سرمايش و ساير نيازهاي انرژي ساختمان ها استفاده مي شود.
با توجه به اهميت و جايگاه برق صنعتي در دنياي امروز، نياز به نيروي متخصص در اين زمينه روز به روز در حال افزايش است. اگر به دنبال شغلي با درآمد خوب و پايدار هستيد، برق صنعتي مي تواند گزينه خوبي براي شما باشد.

تجهيزات برق صنعتي
تجهيزات برق صنعتي شامل مجموعه اي از تجهيزات الكتريكي است كه براي كنترل، نظارت و تامين برق صنايع مختلف استفاده مي شود. برخي از تجهيزات برق صنعتي عبارتند از: كنتاكتور، كليد اتوماتيك فشرده، كليد هوا، كليد مينياتوري، اينورتر، كليد حرارتي، PLC، سافت استارتر و ....

اينورتر هايتك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۳:۲۳ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

وضعيت بازار كار برق صنعتي چگونه است؟

وضعيت بازار كار برق صنعتي چگونه است؟
همانطور كه از نام برق صنعتي مي توان حدس زد، اين دانش و مهارت بيشتر در صنعت كاربرد دارد و دليل آن اين است كه در طول كلاس هاي اين دوره نكاتي را كه براي صنعت برنامه ريزي و طراحي شده است، فرا خواهيد گرفت. به عنوان مثال، افرادي كه در اين دوره هاي آموزشي شركت مي كنند، كار با ابزار و تجهيزاتي را كه در كارخانه ها، كارگاه ها و به طور كلي در سطوح صنعتي و تجاري استفاده مي شوند، ياد مي گيرند. افراد فعال در اين حرفه مي توانند در يكي از مراكز زير مشغول به كار شوند:

كارخانه ها
كارگاه هاي صنعتي
و موارد مشابه ديگر
معرفي تجهيزات مورد نياز مهندس برق صنعتي
يك مهندس برق صنعتي براي انجام درست كار خود به ابزار و تجهيزات تخصصي نياز دارد. برخي از اين تجهيزات شامل موارد زير است:

رله بدون فلز
يكي از اين ابزارها رله غير فلزي است كه وظيفه آن محافظت از موتور الكتريكي در برابر شدت و جريان اضافه بار است. اين دستگاه كه از اتصال دو فلز غير همگن تشكيل شده است بر اساس اختلاف ضريب انبساط اين دو فلز كار مي كند.

كنتاكتور
كنتاكتور يكي ديگر از تجهيزات مهم در برق صنعتي است، اين قطعه براي اتصال يا قطع جريان الكتريكي بين منبع تغذيه و بار استفاده مي شود. اين دستگاه از دو هسته متحرك و ثابت تشكيل شده است. در مركز هسته ثابت يك سيم پيچ وجود دارد كه در صورت ايجاد جريان الكتريكي باعث حركت هسته متحرك به سمت هسته ثابت مي شود.

كليد مينياتوري
كليد مكانيكي يك قطعه الكترومكانيكي اتوماتيك است كه با ايجاد و قطع جريان و محدود كردن آن از كاربر در برابر اتصال كوتاه و اضافه بار محافظت مي كند. از اين قطعات مي توان به صورت حرارتي و مغناطيسي استفاده كرد.

شاسي؛ تجهيزات برق صنعتي ديگر
يكي از تجهيزات مورد نياز در اين كار شاسي است كه براي انتقال فرمان اتصال و قطع به رله ها و كنتاكتورها استفاده مي شود. شاسي ها انواع مختلفي دارند كه مي توانيم آنها را بر اساس قطر، ظاهر، رنگ و نوع ارسال فرمان به دسته هاي مختلفي تقسيم كنيم.

اينورتر ال اس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۵:۰۰ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

اينورتر ال اس g100

اينورتر LS G100
تك فاز با محدوده توان 0.37 تا 4 كيلو وات

سه فاز با محدوده توان 0.37 تا 22 كيلو وات

براي استعلام قيمت اينورتر LS G100 مي توانيد با شماره هاي 09135605323 و 91693871-021 تماس بگيريد.

مشخصات فني :
داراي 7 ورودي ديجيتال
داراي ترمينال منبع تغذيه 10 ولت DC
داراي ترمينال خروجي رله چند منظوره (تماس باز)
داراي ترمينال ورودي ولتاژ آنالوگ 10- تا 10+ ولت است
داراي ترمينال ورودي آنالوگ ولتاژ و جريان از 0 تا 20 ميلي آمپر است
داراي ترمينال خروجي آنالوگ چند منظوره با ولتاژ 0 تا 10 ولت و جريان 0 تا 20 ميلي آمپر.
داراي ترمينال منبع تغذيه 24 ولت DC
داراي ترمينال خروجي ترانزيستور چند منظوره است
داراي ترمينال خروجي رله چند منظوره است
داراي ترمينال ارتباطي RS-485 است
داراي سوئيچ انتخاب حالت PNP/NPN
داراي صفحه نمايش LED
داراي ولوم براي تغيير فركانس خروجي
داراي يك كنترلر پيشرفته PID
قابليت كنترل 2 موتور الكتريكي
فيلتر EMC داخلي
توانايي تحمل جريان اضافه در بارهاي سنگين 150 درصد به مدت 60 ثانيه
توانايي تحمل جريان اضافه در بارهاي معمولي 120 درصد به مدت 60 ثانيه
قابل نصب در كنار هم در فاصله 2 ميلي متري
حالت هاي كنترل: V/F و SVC
وضوح تنظيم فركانس: 0.01 هرتز
روش هاي كنترل فركانس با روش V/F: خطي، درجه دوم و كاربر
تنظيم گشتاور دستي و اتوماتيك
داراي گزينه Fire Mode است
راه اندازي مجدد پس از قطع برق
تشخيص خطاهاي اضافه جريان، گرماي بيش از حد، خطاي قطع شدن فاز خروجي، اضافه ولتاژ، خطاي فن، خطاي افت ولتاژ ورودي و غيره.
تشخيص افت لحظه اي برق: كمتر از 15 ميلي ثانيه براي بارهاي سنگين و كمتر از 8 ميلي ثانيه براي بارهاي معمولي
عملكرد دما: براي بارهاي سنگين از 10- تا 50+ درجه سانتيگراد و براي مصارف سبك از 10- تا 40+ درجه سانتيگراد (البته در دماي 50+ بايد از 80 درصد ظرفيت نامي اينورتر استفاده شود)
عملكرد خوب در رطوبت كمتر از 95٪.

اينورتر ال اس g100


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۵:۱۰ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

اينورتر ال اس m100

اينورتر LS M100
اينورتر LS M100 جايگزين اينورتر IC5A شده و براي استفاده در ماشين آلات سطح پايين، تصفيه آب، نوار نقاله هاي كوچك، فن هاي كوچك و متوسط مناسب است. اينورتر LS m100 ساخت كشور كره و داراي استانداردهاي CE و UL و ... مي باشد. اين نوع اينورتر تك فاز بوده و قابل نصب بر روي موتورهاي القايي آسنكرون سه فاز مي باشد. براي آشنايي بيشتر با اينورتر LS m100 تا پايان مقاله با ما همراه باشيد.

ورودي تك فاز 220 ولت تا 2.2 كيلو وات
خروجي سه فاز 220 ولت
مشخصات فني اينورتر LS M100
داراي كنترل PID پيشرفته
داراي حالت صرفه جويي در مصرف انرژي
نرم افزار پيشرفته براي كنترل سرعت موتور الكتريكي
داراي دو خروجي رله در مدل هاي پيشرفته
منوي تنظيم سريع پارامتر
داراي پتانسيومتر
قابليت نصب در كنار هم
قابليت نصب بر روي ديوار و ريل تابلو
داراي پورت RS485 براي ارتباط راحت تر
امكان اتصال به كامپيوتر و امكان راه اندازي توسط نرم افزار DRIVE VIEW
دسترسي آسان به ترمينال هاي ورودي و خروجي
امكان كپي هوشمند با كابل RJ45 بدون برق
امكان اتصال از طريق صفحه كليد با كابل RJ45
قابليت كنترل موتور دوم و تنظيم پارامترهاي آن
داراي 5 ورودي ديجيتال
امكان انتخاب سيگنال ورودي به دو صورت PNP/NPN
داراي كانال ورودي آنالوگ ولتاژ و جريان است
داراي كانال خروجي آنالوگ ولتاژ

اينورتر ال اس m100


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۷:۰۷ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)