خبری خبری .

خبری

تفاوت اینورتر و درایو

تفاوت اینورتر و درایو
اینورتر به اشتباه به عنوان راننده در بازار شناخته می شود. دلیل آن این است که قبل از اینکه کنترل سرعت موتور AC وجود داشته باشد، تمام پروژه های کنترل سرعت با موتورهای DC انجام می شد. کنترل سرعت موتور DC به دو صورت انجام می شود:

مقاومت متغیر: به این ترتیب سرعت موتور با افزایش و کاهش ولتاژ کنترل می شود. مثلاً به یک موتور 24 ولتی 12 ولت بدهیم. عمل افزایش و کاهش ولتاژ از طریق یک مقاومت متغیر انجام می شود. در این حالت افت گشتاور زیاد است. به عنوان مثال، اگر سرعت خیلی کم باشد، موتور قدرت لازم برای حرکت را نخواهد داشت.
درایور: کنترل از راه دور با روشن و خاموش کردن موتور انجام می شود. این روش را روش PWM می نامند. این کار توسط یک برد الکترونیکی به نام درایور انجام می شود. این روش نسبت به روش قبلی تلفات گشتاور کمتری خواهد داشت.

از آنجایی که در گذشته تنها وسیله کنترل دور موتور درایور بوده و اینورتر نیز دور موتور را کنترل می کند به همین دلیل در بازار به اینورتر درایور نیز می گویند. درایور برای کنترل سرعت موتور DC و اینورتر برای کنترل سرعت موتور AC است. درایور ماهیت برق را تغییر نمی دهد و فقط با ولتاژ و جریان بازی می کند، اما راننده علاوه بر بازی با ولتاژ و جریان، ماهیت برق را از طریق کنترل فرکانس تغییر می دهد.

اینورتر هایتک


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۳۳:۱۹ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)