خبری خبری .

خبری

انواع اینورتر

انواع اینورتر
درایور را می توان بر اساس عوامل مختلفی مانند موج خروجی، منبع، نوع سیم کشی و ... به انواع مختلفی تقسیم کرد.

اینورتر موج مربعی: شکل موج خروجی ولتاژ برای این نوع درایو مربع است. این نوع درایو کمترین استفاده را در بین انواع درایوها دارد زیرا اکثر لوازم خانگی بر اساس شکل موج سینوسی طراحی می شوند. اگر به دستگاهی که بر اساس ولتاژ موج سینوسی کار می کند، ولتاژ موج مربعی بدهیم، دستگاه آسیب می بیند. این نوع درایورها ارزان هستند اما همانطور که گفته شد موارد استفاده از آنها نیز بسیار کم است. این نوع درایورها اغلب برای دستگاه هایی با طراحی ساده که از موتور جهانی استفاده می کنند استفاده می شود.
نمودار شبیه ساز موج مربعی اینورتر
اینورتر موج سینوسی: شکل موج ولتاژ خروجی این نوع درایور سینوسی است و مزیت اصلی این نوع اینورتر این است که تقریباً تمام لوازم خانگی با استفاده از امواج سینوسی کار می کنند، بنابراین این نوع درایو بهترین خروجی را نیز دارد. به عنوان حصول اطمینان از اینکه دستگاه ها به درستی کار می کنند. این نوع درایوها گران هستند، اما بیشترین استفاده را نیز دارند.
نمودار شبیه ساز موج سینوسی اینورتر
اینورتر موج سینوسی اصلاح شده: ساختار این نوع درایوها نسبت به درایور موج مربعی پیچیده تر است، اما ساختار ساده تری نسبت به اینورتر موج سینوسی دارد. خروجی این نوع درایو نه کاملاً سینوسی است و نه کاملاً مربعی، بلکه در واقع چیزی بین این دو است.
نمودار شبیه ساز موج سینوسی اصلاح شده اینورتر.

اینورتر ال اس


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۰۹:۴۰ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)