خبری خبری .

خبری

انواع اینورتر صنعتی از نظر ورودی

انواع اینورتر صنعتی از نظر ورودی
اینورترها از نظر ورودی به دو دسته تکفاز و سه فاز تقسیم می شوند. البته خروجی همه آنها سه فاز است که برای اینورترهای بیش از 3 اسب بخار فقط از ورودی سه فاز استفاده می شود.

انواع اینورتر صنعتی از نظر کاربرد
اینورترهای صنعتی از نظر کاربرد به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. از اینورترها برای راه اندازی پمپ، فن، آسانسور، جرثقیل، تسمه نقاله، اکسترودر و غیره استفاده می شود. همچنین از اینورترهای گشتاور متغیر برای پمپ ها و فن ها، از اینورترهای گشتاور ثابت برای آسانسورها، نوار نقاله ها و جرثقیل ها و از اینورترهای فیدبک PG برای گیربکس های اکسترودر استفاده می شود.

اینورتر صنعتی تک فاز دلتا پارس درایو
اینورتر صنعتی درایو سه فاز پارس قیمت خرید
انواع اینورتر صنعتی از نظر موج تولید
1) اینورترهای موج مربعی

اینورترهای موج مربعی دارای نامناسب ترین امواج تولید شده توسط اینورترها در عملکرد تجهیزات و ابزار الکتریکی می باشند. بنابراین می توان اینورتر موج مربعی را در دسته بدترین نوع اینورترها قرار داد که به همین دلیل در بازار با کمترین قیمت نسبت به مدل های دیگر به فروش می رسد.

2) اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده

اینورترهای موج سینوسی همانطور که از نامشان پیداست یک موج متناوب تولید می کنند و شکل موج تولید شده آنها ترکیبی از موج مربعی و سینوسی است به همین دلیل به موج آنها موج شبه سینوسی نیز می گویند. از اینورترهای موج سینوسی می توان به عنوان مقرون به صرفه ترین نوع اینورتر نام برد که نسبت به سایرین کاربرد بیشتری دارد. این اینورترها به دلیل مزایای فراوان از جمله قیمت مناسب در اکثر وسایل برقی مانند تلویزیون، کامپیوتر، رادیو و بسیاری از وسایل روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند. اما تجهیزات صنعتی مانند موتورها را نمی توان با این اینورترها راه اندازی کرد. در نتیجه، نتیجه درایوهای سینوسی باید در کاربردهای سبک استفاده شود.

3) اینورتر موج سینوسی خالص

موج خروجی این اینورترها در برخی موارد دقیقاً مشابه ولتاژ شهر در یک سیکل کامل است. لازم به ذکر است که اگرچه قیمت اینورترهای سینوسی خالص بالا است، اما استفاده از اینورترهای سینوسی خالص دارای مزایای فراوانی است که مهمترین آنها این است که این اینورترها قابلیت راه اندازی هر نوع ماشینی را دارند. و سایر تجهیزات برقی را به راحتی و بدون مشکل ذکر کرد. در واقع این نوع اینورتر یکی از بهترین مدل های درایو محسوب می شود که می توان از آن برای همه منظور استفاده کرد.

4) اینورتر گرید کراوات

در این نوع اینورترها زمانی که اتصال به شبکه برق برای ما مهم است و امکان قطع شدن از شبکه وجود ندارد و یا در زمان کاهش هزینه برق مصرفی و استفاده از انرژی خورشیدی استفاده از اینورترهای متصل به شبکه می باشد. در نظر گرفته شده. راه حل منطقی به نظر می رسد. در چنین حالتی میزان برق مصرفی شما به اندازه ای کاهش می یابد که منظومه شمسی برق تولید می کند و باعث کاهش هزینه ها می شود. بنابراین قیمت این نوع اینورتر که توان ورودی یکنواختی ندارد و نیاز به الگوی خاصی برای تولید برق DC به برق متناوب دارد در مقایسه با کنترلرهای سرعت موتور معمولی بالاتر است.

5) اینورترهای خاموش شبکه

اینورتر جدا شده از شبکه قابل اتصال به شبکه نیست و در این اینورترها نیازی به اتصال به شبکه نیست. مکانیسم عملکرد این نوع اینورترها به این صورت است که ولتاژ مستقیم موجود در باتری 12 ولتی را به ولتاژ مستقیم 220 ولت تبدیل کرده و از این طریق امکان استفاده از آن را در لوازم برقی خانگی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

اینورتر ال اس


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۸:۳۸ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)