خبری خبری .

خبری

اینورتر سه فاز چیست؟

اینورتر سه فاز چیست؟

اینورترها دارای دو نوع تک فاز و سه فاز هستند که هر کدام ساختار داخلی متفاوتی دارند. یکی از انواع اینورترها نوع سه فاز آنهاست. تعداد سیم های یک اینورتر سه فاز سه است و بین هر کدام 120 درجه اختلاف وجود دارد. در اینورتر سه فاز از مدارهای دلتا و وای استفاده می شود و دلیل آن حفظ بار و متفاوت بودن تنظیمات هر کدام از آنها با یکدیگر است.

اینورتر هایتک

 


در پیکربندی دلتا، سیم خنثی وجود ندارد، اما در مدل wye، علاوه بر سیم نول، یک سیم زمین نیز وجود دارد. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در سیستم های ولتاژ بالا سیم خنثی وجود ندارد. در اینورترهای سه فاز که دارای سه سیم هستند، ورود به سیکل از سمت هر سه سیم صورت می گیرد که 120 درجه از یکدیگر فاصله دارند.

 


در اینورترهای سه فاز هر یک از فازها با چرخش 130 درجه ای می توانند چرخه را کامل کنند و دو بار به اوج برسند. زمانی که منبع انرژی و الکتریسیته سه فاز باشد، برق دارای جریان پایدار و سرعت ثابت خواهد بود و این امر امکان حمل بار بیشتری را فراهم می کند.

 


اینورتر جوشکاری چیست؟

یکی از مهمترین کاربردهای اینورترها در صنعت جوشکاری می باشد که در ادامه به معرفی این نوع اینورترها می پردازیم.

 


دستگاه جوش اینورتر یک دستگاه جوش نسل جدید است. این دستگاه ها یکی از پرطرفدارترین انواع اینورتر در بازار کنونی هستند زیرا هم سبک هستند و هم جوشکاری باکیفیت انجام می دهند، بنابراین در اکثر فعالیت های جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرند. منبع تغذیه دستگاه جوش اینورتر قابلیت تامین جریان بالا برای جوشکاری را دارد. این دستگاه ها برق ورودی جریان متناوب 60 هرتز (AC) را به جریان خروجی (DC) تبدیل می کنند. دستگاه جوش اینورتر علاوه بر سبک بودن، نسبت به دستگاه جوش ترانسفورماتور برق کمتری نیز مصرف می کند. دستگاه جوش قدیمی از یک ترانسفورماتور هسته آهنی بزرگ برای تبدیل جریان AC به ولتاژ پایین استفاده می کند و سپس AC به DC تبدیل می شود، اما دستگاه جوش اینورتر ابتدا AC ورودی را به کمک یکسوساز تغییر می دهد. جریان فرکانس بالا و شدت کم منبع تغذیه ترانسفورماتور است که در آن شدت افزایش می یابد.

آرتا اینورتر


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۰:۱۸ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)