خبري خبري .

خبري

بيوگرافي بنيامين نتانياهو

به گزارش ، بنيامين نتانياهو در سال ۱۹۴۹ ميلادي در شهر تل اويو متولد شد، مادر او زيلا و پدر او پروفسور بن زيون نتانياهو است، وي در اورشليم بزرگ شده‌است و خانواده او بين سال‌هاي ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸، و دوباره بين ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷، مدتي در ايالت متحده آمريكا زندگي كردند.

در سال ۱۹۶۷ به اسرائيل بازگشت و به عضويت در يگان تكاوري فوق ويژه ستاد كل فرماندهي و عمليات ارتش اسرائيل به نام يگان سايرت متكل پيوست. او دوباره در سال ۱۹۷۲ به آمريكا بازگشت و تحصيلات خود را در مؤسسه فناوري ماساچوست آغاز كرد.

هنگامي كه يوم كيپور در سال ۱۹۷۳ آغاز شد، او به اسرائيل بازگشت و به نيروهاي جنگنده كانال سوئز و ارتفاعات جولان پيوست. پس از اتمام جنگ، به بوستون بازگشت و كارشناسي خود در رشته معماري را به پايان رساند، كارشناسي ارشد در رشته مديريت اجرايي دريافت كرد، و سپس به تحصيل علوم سياسي در دانشگاه هاروارد پرداخت.

در طي سال‌هايي كه در بوستون تحصيل مي‌كرد، با همسر اولش ميريام ملاقات كرد و با او ازدواج كرد و فرزند اول خود به نام «نوا» را به دنيا آوردند. پس از فارغ‌التحصيلي از هاروارد، در يك دفتر مشاوره مالي مشغول به كار شد، و همچنين به فعاليت‌هاي اطلاعاتي اسرائيل در آمريكا پرداخت.

 


نتانياهو در سال ۱۹۸۰ با سارا بن آرتزي متولد ۵ نوامبر ۱۹۵۸ در اسرائيل ازدواج كرد، سارا  روان‌شناس تربيتي است  آن‌ها صاحب دو پسر هستند. در سال ۲۰۱۰، پسرش آونر برنده جايزه مسابقات بين‌المللي كتاب مقدس در سطح ملي شد و در رتبه سوم در سطح بين‌المللي قرار گرفت.

 

 

 

بنيامين نتانياهو داراي مدرك كارشناسي در رشته معماري و كارشناسي ارشد در مديريت اجرايي از دانشگاه‌ام‌آي‌تي است. وي مدرك دكتراي خود را از هاروارد در رشته علوم سياسي كسب كرده‌است.

بنيامين نتانياهو، وعده‌هاي انتخاباتي متعددي را در راستاي انتخابات سراسري اسرائيل (۲۰۰۹) داد. از آن‌جمله، وي در ديدار از شهر اشكلون وعده داد كه در صورت دستيابي به مقام نخست‌وزيري اسرائيل، حكومت حماس در نوار غزه را سرنگون خواهد كرد.

بنيامين نتانياهو همچنين وعده داده‌ است تا «رشد طبيعي شهرك‌هاي يهودي‌نشين در كرانه باختري رود اردن را ادامه دهد، با برچيدن شهرك‌ها مخالفت كند، از دادن امتياز دربارهٔ تقسيم اورشليم به فلسطيني‌ها خودداري ورزد و سرانجام اين‌كه به توافقات پشت‌پرده دولت‌مردان سابق اسرائيل با حكومت خودگردان فلسطين تعهدي نداشته باشد.

 


در سال ۲۰۱۱ در سخنراني كه دربارهٔ كنگره آمريكا انجام داد، نتانياهو بازگشت به مرزهاي ۱۹۶۷ را رد كرد.او آمادگي اسرائيل را براي «سازش‌هايي دردناك» جهت دستيابي به صلح با فلسطينيان اعلام كرد. نتانياهو همچنين با تقسيم اورشليم (بيت‌المقدس) و حق بازگشت آوارگان فلسطيني و خانواده‌هايشان مخالفت كرد. نتانياهو گفت كه اسرائيل آماده است شماري از آبادي‌هاي مناقشه‌برانگيز يهودي‌نشين در كرانهٔ باختري رود اردن را واگذار كند، ولي چند آبادي نيز به خاك اسرائيل منضم خواهند شد.

گفتني است، در تاريخ ۱۴ ژوئن ۲۰۰۹ ميلادي، بنيامين نتانياهو، در سخنراني در دانشگاه تل‌آويو براي اولين بار با تشكيل كشور مستقل فلسطيني به‌طور مشروط موافقت كرد. او بازگشت آوارگان فلسطيني را منتفي و اورشليم را پايتخت واحد و ابدي اسرائيل دانست و غيرنظامي‌شدن مناطق فلسطيني و به رسميت‌شناختن اسرائيل، به عنوان يك دولت يهودي از سوي فلسطيني‌ها را پيش‌شرط موافقت با تشكيل كشور فلسطيني دانست.

با اتمام سال ۲۰۱۸ و همزمان با آغاز سال جديد ميلادي، اسرائيل خروج اين كشور از سازمان يونسكو را به‌طور رسمي اجرايي ساخت. وزارت خارجه آمريكا در ۱۲ اكتبر ۲۰۱۷ با متهم ساختن يونسكو به «رويكردهاي ضد اسرائيلي» اعلام كرده بود كه از اين سازمان خارج خواهد شد. بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز در همان روز به وزارت خارجه كشورش دستور داد مقدمات خروج اسرائيل از يونسكو را فراهم كند. او همچنين در سپتامبر ۲۰۱۸ دعوت براي شركت در يك كنفرانس با موضوع يهودي‌ستيزي را كه يونسكو در حاشيه مجمع عمومي برگزار كرد، نپذيرفت. تصميم آمريكا و اسرائيل براي خروج از يونسكو در اكتبر ۲۰۱۷ كه طبق اساسنامه اين سازمان بايد در پايان سال بعد به مرحله اجرا مي‌رسيد، در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ اجرايي شد.

بنيامين نتانياهو از مخالفين سرسخت دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي است و آن را مهم‌ترين تهديد براي موجوديت و امنيت اسرائيل قلمداد مي‌كند

 

 

در پي اعتراضات مردمي اصلاح طلبان نسبت به نتايج اعلام‌شده در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران، بنيامين نتانياهو «شجاعت باورنكردني» هواداران اپوزيسيون در ايران را مورد ستايش قرار داد و تصريح كرد كه مردم دلير ايران، چهرهٔ واقعي ايران را به نمايش گذاشته‌اند.

محور اصلي سخنان نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ ايران و برنامه هسته‌اي ايران بود. در اين سخنان او گفت: براي فهميدن اينكه دنيا در صورت مسلح شدن ايران به انرژي هسته‌اي چه وضعي خواهد داشت، تنها وضع دنيا را در صورت مسلح شدن القاعده به انرژي هسته‌اي تصور كنيد.

در ادامه سخني از اكبر هاشمي رفسنجاني را نقل قول كرد و گفت «به حرف‌هاي آيت‌الله رفسنجاني گوش بدهيد من نقل قول مي‌كنم ايشان گفته‌است كه استفاده از يك بمب اتم عليه اسرائيل همه چيز اسرائيل را از بين مي‌برد ولي فقط به دنياي اسلام ضربه خواهد زد. رفسنجاني گفت: فكر كردن به چنين چشم‌اندازي غير منطقي نيست. اين مطلب از طرف يكي از ميانه‌روهاي ايراني عنوان شده‌است. آدم شوكه مي‌شود»

او سپس خط قرمزي براي برنامه هسته‌اي ايران تعيين كرد. نتانياهو كه تصويري از يك بمب فرضي را به حاضرين نشان داد و گفت كه ساختن بمب اتم سه مرحله دارد. مرحله اول كه هفتاد درصد راه است ايجاد اورانيوم غني‌سازي شده با درصد كم، به مقدار كافي است؛ كه ايران اين مرحله را تمام كرده‌است. مرحله دوم كه پايان آن نود درصد راه است ايجاد اورانيوم غني‌سازي شده با درصد بالا، به مقدار كافي است. سپس او با ماژيك قرمز رنگي خط قرمزي رسم كرد را در بخش نود درصد كشيد و گفت اينجا خط قرمز ماست. او گفت خط قرمزها از جنگ جلوگيري مي‌كنند.

پس از اين سخنراني افراد مختلفي تصوير نتانياهو در حال كشيدن خط قرمز را ويرايش كردند و آن را در شبكه اجتماعي تويتر به سخره گرفتند.

در ۵ اكتبر ۲۰۱۳ (۱۳ مهر ۱۳۹۲) نتانياهو مصاحبه‌اي با بخش فارسي بي‌بي‌سي انجام داد. در اين گفتگو دربارهٔ وضعيت آزادي در ايران گفت «اگر مردم ايران واقعاً اختياري داشتند، روحاني را به رياست جمهوري انتخاب نمي‌كردند. شما ۷۰۰ كانديدا داشتيد. آن‌ها ۷۰۰ كانديدا را رد صلاحيت كردند و فقط يك درصد از آن تعداد را باقي گذاشتند كه رقابت كنند».

سپس در ادامه گفت: «من فكر مي‌كنم اگر مردم ايران آزاد بودند، شلوار جين مي‌پوشيدند، به موسيقي غربي گوش مي‌دادند و انتخاباتي آزاد مي‌داشتند» در واكنش به اين سخن او، تعدادي از ايرانيان تصاويري از خود درحالي كه شلوار جين پوشيده‌اند را در شبكه اجتماعي تويتر ارسال كردند.

روز بعد در ۶ اكتبر ۲۰۱۳، بي‌بي‌سي فارسي مصاحبه‌اي با عطاالله مهاجراني در رابطه با سخنان نتانياهو انجام داد. نتانياهو از دين يهود حمايت مي‌كرد و مهاجراني با آوردن آياتي از تورات روشن ساخت كه نخست‌وزير مدعي اسرائيل نه‌تنها ايران و تاريخ ايران را نمي‌شناسد بلكه حتي دقت در آيات دين و آيين خود و تورات را نداشته و آن‌ها را نخوانده است. نتانياهو خود را متأثر از صحنه قتل ندا آقاسلطان معرفي كرد كه بلافاصله با پاسخ مهاجراني راجع به قتل محمد الدره با شليك مستقيم سرباز اسرائيلي مواجه شد. او به رئيس‌جمهور ايران تاخت و گفت كه روحاني منتخب مردم ايران در انتخابات آزاد نبوده‌است و يك درصد نامزدها به روز انتخابات راه يافته‌اند كه پاسخ مهاجراني اين بود كه دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور قانوني و مورد حمايت قاطع مردم ايران است و با رأي بالا در انتخابات 24 خرداد انتخاب شده‌است و مواضع ايشان در نيويورك و مذاكرات ناشي از اراده ملت ايران است.

 


نتانياهو كه به شدت مخالف تلاش‌هاي ايران براي دست‌يابي به غني‌سازي اورانيوم است عقيده دارد: «هم‌اكنون سال ۱۹۳۸ است و ايران همان آلمان است كه به سرعت تلاش دارد خودش را به بمب‌هاي اتمي مسلح كند».

نتانياهو در كنفرانسي خبري در آوريل ۲۰۰۸ اظهار كرد كه تنها يك تفاوت بين آلمان نازي و جمهوري اسلامي ايران وجود دارد و آن اين است كه اولي ابتدا وارد يك درگيري جهاني شد و سپس به دنبال تسليحات اتمي رفت، در حاليكه دومي در ابتدا به دنبال تسليحات اتمي است و هنگامي كه بدان دست يابد، جنگي جهاني را آغاز خواهد كرد.

نتانياهو در اوت سال ۲۰۰۵ در اعتراض به طرح خروج شهرك‌نشينان اسرائيلي از غزه از پست خود در وزارت دارائي اسرائيل استعفا داد و از كابينه آريل شارون خارج شد. او در اوت ۲۰۰۶ دوباره به رياست حزب ليكود رسيد.

بنيامين نتانياهو هم‌اكنون رهبر حزب راست‌گراي ليكود است. حزب ليكود به رهبري وي در انتخابات سراسري اسرائيل (۲۰۰۹) موفق به كسب ۲۷ كرسي، از پارلمان ۱۲۰ عضوي اسرائيل شد.

در تاريخ ۲۰ فوريه ۲۰۰۹ ميلادي، شيمعون پرس، رئيس‌جمهوري اسرائيل از بنيامين نتانياهو، خواست تا در مقام نخست‌وزير، دولت جديد اسرائيل را تشكيل دهد.

 


در تاريخ ۱ آوريل ۲۰۰۹ ميلادي، بنيامين نتانياهو، كابينهٔ جديد خود را به كنست معرفي كرد و با دريافت ۶۹ راي موافق، ۴۵ مخالف، ۱ راي ممتنع و ۵ غايب، موفق به گرفتن راي اعتماد براي دولت جديد اسرائيل شامل ۳۰ وزارتخانه شد.در دولت بنيامين نتانياهو، ۲ وزير زن و ۵ وزير روسي‌الاصل حضور دارند.

كابينه اسرائيل در تاريخ ۱۶ فروردين ۱۳۸۸ (۵ آوريل ۲۰۰۹)، به پيشنهاد بنيامين نتانياهو، عوزي آراد را به سمت رئيس شوراي عالي امنيت ملي اسرائيل منصوب كرد.

 


در سال ۲۰۱۷ وي به همراه تعدادي از وزراء، بازرگانان و روزنامه‌نگاران اسرائيلي متهم به فساد مالي شد كه تظاهرات صدها نفري را در اسرائيل رقم زد. برخي معترضان اين اعتراضات را «تظاهرات ننگ» ناميدند و در خيابان‌هاي تل‌آويو تظاهرات كردند.

نتانياهو دربارهٔ موضوع اتهام رشوه‌خواري در معامله زيردريايي با آلمان مورد سؤال قرار خواهد گرفت اگر چه در حال حاضر وزارت دادگستري چندين تن از نزديك‌ترين دستياران وي را در اين قضيه دخيل مي‌داند و هنوز خود نتانياهو را متهم نكرده‌است

دادستاني كل اسرائيل همچنين بنيامين نتانياهو را به مشاركت در يك پرونده فساد تازه متهم كرده‌است. يوديت تيروش از دفتر دادستاني كل اسرائيل در دادگاهي در تل‌آويو گفته است، نتانياهو مظنون است كه به يك شركت مخابراتي وعده داده در صورت بازكردن "يك صفحه اينترنتي و گزارش‌دهي بهتر" مي‌تواند از طريق وزارت ارتباطات مزاياي حقوقي دريافت كند. دادستاني كل اسرائيل مورد جديد اتهامي نتانياهو را از "موارد بسيار سنگين" در زمينه "رشوه و رشوه‌خواري" ناميده است. گفته مي‌شود، تسهيلاتي كه شركت مخابراتي بزك دريافت كرده به يك ميليارد شكِل (حدود ۲۳۳ ميليون يورو) مي‌رسد.

به گزارش رسانه‌هاي اسرائيل، پليس اين كشور بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير را به رشوه‌خواري متهم كرده‌است و مي‌گويد شواهد كافي براي طرح اين اتهام‌ها در دادگاه در دست دارد. بنابراين گزارش‌ها، پليس ماه گذشته در همين رابطه با آقاي نتانياهو رو در رو گفتگو كرده و از او سوالاتي پرسيده‌است.

به گزارش رسانه‌هاي اسرائيل، اكنون پليس مي‌گويد شواهد و مدارك كافي براي طرح دو پرونده جداگانه در دادگاه در دست دارد هر چند روز سه‌شنبه (۱۳ فوريه - ۲۴ بهمن) تصريح كرده: "فعلاً اتفاقي نخواهد افتاد چون هنوز چيزي به اثبات نرسيده". در اتهام نخست، گفته شده آقاي نتانياهو از يك انتشارات اسرائيلي خواسته از او جانب‌داري كند و در برابر به اين انتشارات در رقابت با نشر رقيبش كمك كرده‌است. در اتهام دوم هم نخست وزير اسرائيل متهم است كه از سال ۲۰۰۹ تاكنون از آرنون ميلشان، از نام‌هاي بزرگ صنعت سينماي هاليوود و ديگر حاميان خودش، در قالب هديه حدود ۱۰۰ هزار دلار دريافت كرده‌است. آقاي ميلشان هم‌اكنون ممكن است به اتهام پرداخت رشوه به دادگاه احضار شود. روزنامه اسرائيلي هاآرتص مي‌گويد آقاي نتانياهو پس از دريافت اين هدايا كه در قالب اقلامي چون شراب يا سيگار گران‌قيمت بوده به تصويب قانوني كه آقاي ميلشان خواستار آن بوده توجه كرده‌است؛ قانوني كه به موجب آن يهودياني كه براي اقامت به اسرائيل باز مي‌گردند را براي ۱۰ سال از پرداخت ماليات معاف مي‌كند. اين مصوبه اكنون به "قانون ميلشان" در اسرائيل شهرت يافته‌است. آقاي نتانياهو هر دو اتهام را رد كرده و مي‌گويد بي‌گناه است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل هفت بار به اتهام فساد مالي تحت بازجويي قرار گرفت. سارا نتانياهو، همسر نخست‌وزير اسرائيل نيز متهم است از خزانه دولت براي مقاصد خصوصي بهره‌برداري كرده‌است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۴:۰۱ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

چرا NLP؟

چرا NLP؟
در پاسخي صريح و قاطع به اين سوال كه چرا NLP چيست، مي توان گفت كه در NLP ياد مي گيريم با كلمات و جملات خاصي بر الگوريتم ذهني خود تاثير بگذاريم و آن را دوباره برنامه ريزي كنيم و در نهايت عامل رشد شخصي خود شويم. با توجه به اينكه تمام اعمالي كه به طور ناخودآگاه توسط ذهن ما انجام مي شود در جهت بقا و حفظ جان ماست، بنابراين عادات بدي مانند پرخوري يا خواب زياد نيز در جهت مثبت براي ذهن نيمه خودآگاه ما انجام مي شود و آنها را تغيير دهيم، ما به يك ذهنيت مثبت نياز داريم كه پرخوري يا پرخوابي بايد در ضمير ناخودآگاه خود برنامه ريزي مجدد كنيم تا اين عادت ها در غول درونمان پسنديده و مثبت نشوند و اگر هيچ شناختي از NLP نداشته باشيم، هرگز نخواهيم داشت. ياد بگيريم كه چگونه با ناخودآگاه خود ارتباط برقرار كنيم و نخواهيم توانست از شر عادت هاي بد خود خلاص شويم. از شر آن خلاص شويم و عادات مثبت و ارزشمند را در خود تقويت كنيم.

 


اگر NLP را نمي دانيم
اگر با علم NLP آشنا نباشيم، ياد نخواهيم گرفت كه چگونه با دنياي درون خود ارتباط برقرار كنيم و خود را بهتر بشناسيم. اگر علم NLP را ياد نگيريم و ندانيم NLP چيست، نمي توانيم در جهت رسيدن به اميدها و خواسته هاي خود قدم برداريم و در اين صورت براي هميشه درگير مشكلات و مشكلات روزمره خود خواهيم ماند.

 


براي يادگيري NLP از كجا شروع كنيم؟
پس از پاسخ به سوال مهم NLP چيست، موضوع مهم ديگر اين است كه بدانيم مغز انسان پيچيده ترين سيستم در كل جهان است. اگرچه هزاران سال از اولين تحقيق انسان روي مغز مي گذرد، اما هنوز بخش هاي زيادي از آن وجود دارد كه براي انسان ناشناخته مانده است. 93 درصد از اين قدرت بزرگ در دست ضمير ناخودآگاه ما است و تنها 7 درصد آن در دست ضمير خودآگاه يا عقل ما باقي مي ماند. اما نكته مهم اينجاست كه ضمير ناخودآگاه توانايي تحليل ندارد و نمي تواند خوب و بد را در يك موضوع خاص تشخيص دهد. بنابراين وظيفه ضمير خودآگاه است كه با 7 درصد توانايي خود، نيروي عظيم ضمير ناخودآگاه را هدايت كند.

 


دوره NLP چيست؟
NLP يك برنامه عصبي كلامي در نظر گرفته مي شود. زبان غير كلامي به تغييرات فيزيكي و رفتاري مانند حركات چشم، دست و پا و غيره اشاره دارد. NLP به اين معني است كه چگونه به ذهن خود بگوييد كه رفتار كند. شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه تصميم بگيريد يك روز صبح زود از خواب بيدار شويد تا به سفر برويد يا خوش بگذرانيد. اگر متوجه شده باشيد، ميل به بيدار شدن و تصاوير مربوط به آن انگيزه زيادي در شما ايجاد مي كند. اگر بتوانيد از اين ويژگي ناخودآگاه براي تغيير عادات و رفتار خود استفاده كنيد و خواسته خود را به زباني قابل فهم بيان كنيد، با كمك علم NLP به نتايج بهتري در رشد فردي خواهيد رسيد. افرادي كه در دوره روش يادگيري NLP شركت مي كنند درمانگر، مشاور و روانشناس هستند زيرا مي خواهند در كنار درمان و كمك به بيماران از روش يادگيري NLP نيز استفاده كنند.

آموزش ان ال پي در اصفهان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۴:۲۵ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

انواع هيپنوتيزم درماني چيست و چگونه انجام مي شود؟

انواع هيپنوتيزم درماني چيست و چگونه انجام مي شود؟
هيپنوتيزم درماني شناختي رفتاري
هيپنوتيزم شناختي شامل هيپنوتيزم براي كمك به به روز رساني ذهن ناخودآگاه به سمت آگاهي و درك بيشتر از واقعيت است. اين درمان از طيف وسيعي از نظريه ها استفاده مي كند و آنها را براي همسويي با اهداف، ارزش ها و نيازهاي شخصي بيمار تركيب مي كند. هيپنوتيزم رفتاري شناختي را مي توان براي بسياري از اختلالات به ويژه اختلالات اضطراب و ترس استفاده كرد.

هيپنوتيزم اريكسون
ميلتون اريكسون روانشناس، روان درمانگر و متخصص هيپنوتيزم درماني و خانواده درماني بود. او توانست روش هاي جديد هيپنوتيزم درماني را كشف كند. امروزه تعداد زيادي هيپنوتيزور از روش هاي او استفاده مي كنند. او معتقد بود كه ذهن ناخودآگاه هميشه بيدار است و مي تواند چيزهاي مختلفي را بشنود. به همين دليل است كه پيشنهادها چه در حالت خلسه و چه در حالت آگاهانه تأثير خود را دارند. اين نوع هيپنوتيزم درماني براي افرادي كه به دنبال روش هاي جديدتر هيپنوتيزم هستند يا كساني كه روش هاي سنتي هيپنوتيزم را جالب و كاربردي نمي دانند موثر است.

هيپنوتيزم درماني
در اين روش، هيپنوتيزم، هيپنوتيزم در كنار ساير شاخه هاي روان درماني مانند (روان پويايي، اومانيسم گشتالت يا ذهن آگاهي) مورد استفاده قرار مي گيرد. متخصصاني كه اين روش درماني را ارائه مي دهند، هم در هيپنوتيزم درماني و هم در زمينه روان درماني آموزش ديده اند.

هيپنوآناليز
با استفاده از مفاهيم روان درماني، هيپنوتيزم مي تواند يك "علت" يا "رويداد محرك" را كه منجر به مشكل فعلي بيمار مي شود، شناسايي كند. هيپنوتيزور با شناسايي علت اصلي اين اختلال به كاهش ارتباطات منفي و حل مشكلات ناشي از آن كمك مي كند. اين نوع هيپنوتيزم درماني اغلب چندين جلسه طول مي كشد و به مراجع و درمانگر اين امكان را مي دهد كه در يك محيط امن و مطمئن با يكديگر ارتباط مثبت برقرار كنند.

برنامه نويسي كلامي عصبي (NLP)
برنامه نويسي عصبي يك روش هيپنوتيزم درماني نيست. بلكه برنامه اي است كه اكثر متخصصان هيپنوتيزم در درمان از آن استفاده مي كنند. برنامه نويسي عصبي اوربال يك مدل يادگيري است كه توسط ريچارد بندلر و جان گريندر پايه گذاري شده است. هدف از ايجاد اين روش كمك به افراد براي رسيدن به تعالي و شادي است.

هيپنوتيزم متمركز بر راه حل
اين نوع هيپنوتيزم درماني بر زمان حال، وضعيت فعلي فرد و اهداف آينده فرد تمركز دارد. هيپنوتيزم درماني متمركز بر راه حل بر روي بيمار تمركز دارد. يعني شما جلسات روان درماني را با راهنمايي روان درمانگر پشت سر مي گذاريد.

در اين نوع هيپنوتيزم، تعيين هدف بسيار مهم است. اغلب در اين نوع هيپنوتيزم از تكنيك هاي سوال براي يافتن راه حلي براي هر چالشي كه با آن روبرو هستيد استفاده مي شود. باور اصلي هيپنوتيزم متمركز بر راه حل اين است كه هر فرد قدرت و منابع دروني براي كمك به خود را دارد و هيپنوتيزم درماني به عنوان يك تسهيل كننده عمل مي كند.

ناهيد عنايتي متخصص هيپنوتيزم در اصفهان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۰:۲۸ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

نقش NLP در درمان استرس و اضطراب

NLP به چه معناست؟


NLP يك رويكرد روانشناختي است كه استراتژي هاي افراد موفق را بررسي مي كند و از آنها براي رسيدن به اهداف شخصي استفاده مي كند. اين شامل افكار، زبان و الگوهاي رفتاري است كه اين افراد براي دستيابي به نتايج خاصي در نتيجه تجربه استفاده مي كنند. از آن استفاده مي كنند.

طرفداران NLP معتقدند كه تمام اعمال انسان مثبت است. بنابراين، اگر در يكي از برنامه هاي خود شكست بخورند يا با يك اتفاق غيرمنتظره مواجه شوند، معتقدند كه اين نه تجربه خوبي است و نه بد و تنها باعث مي شود اطلاعات مفيدي به دست آورند.

تاريخچه NLP


NLP در سال 1970 در دانشگاه كاليفرنيا در سانتا كروز ايجاد شد كه بنيانگذاران اصلي آن جان گريندر (زبان شناس) و ريچارد بندلر (رياضيدان و دانشمند اطلاعات) بودند. افراد ديگري نيز در اين زمينه همكاري خوبي داشتند.

در اواخر همان سال، Indonefer شروع به بازاريابي NLP كرد تا به مردم آموزش دهد كه چگونه ديگران موفق بوده اند. آموزش از nlp استفاده مي كند.

NLP چگونه كار مي كند؟


مدل سازي، حركت و ارتباط موثر عناصر كليدي NLP هستند. NLP معتقد است كه اگر فردي بتواند بفهمد كه ديگران چگونه يك كار را انجام مي دهند، با كپي كردن اين فرآيند، مي تواند آن كار را به درستي انجام دهد.
طرفداران NLP به همه پيشنهاد مي كنند كه يك نقشه شخصي از وجود داشته باشند. كساني كه NLP را تمرين مي كنند، ديدگاه خود و ديگران را به دقت تجزيه و تحليل مي كنند تا در مورد يك موضوع به نتيجه برسند. پزشكان NLP اين ديدگاه را درك مي كنند. او اطلاعات خوبي به دست مي آورد.

پيروان اين مكتب فكري معتقدند كه حواس پنج گانه براي پردازش اطلاعاتي كه در اختيار داريم بسيار حياتي هستند و بدن و ذهن بر يكديگر تأثير مي گذارند. NLP يك رويكرد تجربي است، بنابراين اگر كسي مي‌خواهد يك عمل را بفهمد، بايد همان كار را انجام دهد. انجام دهيد تا با تجربه آن را بياموزيد.

پزشكان NLP مي گويند كه مراحل طبيعي براي يادگيري، ارتباط و تغيير وجود دارد. شش سطح منطقي براي تغيير عبارتند از:

هدف و معنويت:
اين بالاترين سطح تغيير است كه به چيزي فراتر از خود اشاره دارد، مانند دين، اصول اخلاقي و غيره.
هويت:
هويت عبارت است از درك فرد از اينكه چه كسي هستند و اين شامل مسئوليت ها و نقش هايي است كه در زندگي ايفا مي كند.
باورها و ارزش ها:
اينها سيستم اعتقادي شخصي شما و مسائلي هستند كه براي شما مهم هستند.
توانايي ها و مهارت ها:
اينها همه توانايي ها و كارهايي هستند كه مي توانيد انجام دهيد.
رفتار:
رفتارها اعمال خاصي هستند كه شما انجام مي دهيد.
محيط:
محيط شما زمينه يا موقعيت شماست كه از هر فردي در اطراف شما تشكيل شده است. اين پايين ترين سطح تغيير است.
ايجاد تغيير در سطح پايين تر مي تواند باعث تغيير در سطح بالاتر شود. اگرچه طبق نظريه NLP، تغيير در سطح بالاتر منجر به تغيير در سطوح پايين تر نيز مي شود.


NLP چگونه با يك فرد رفتار مي كند؟


طرفداران NLP معتقدند كه درك مردم از جهان تحريف شده، محدود و منحصر به فرد است. يك متخصص NLP بايد بداند كه فرد تحت درمان چگونه برنامه خود را درك مي كند و اين درك چه تأثيري بر افكار و رفتار فرد دارد. .
نقشه جهان انسان بر اساس داده هاي دريافتي از حواس او شكل مي گيرد. اين اطلاعات مي تواند شنوايي، بصري، بويايي، چشايي يا حركتي باشد. فعالان NLP مي گويند اين اطلاعات به ميزان اعتبار و كيفيت هر فرد بستگي دارد. فرق دارد. و هر فرد تجربيات خود را با استفاده از سيستم بازنمايي اوليه پردازش مي كند.

براي اينكه يك درمانگر NLP بتواند به خوبي با فرد تحت درمان كار كند، بايد سعي كند سيستم بازنمايي اوليه اين فرد را با نقشه شخصي خود مطابقت دهد. كارشناسان NLP به اين نتيجه رسيده اند كه دسترسي به اين سيستم بازنمايي از طريق نشانه هايي مانند حركات چشم است. يك فرد ممكن است.

درمانگران NLP با افراد كار مي كنند تا افكار و الگوهاي رفتاري، حالات عاطفي و خواسته هاي آنها را درك كنند. با بررسي طرح اوليه افراد، به آنها كمك مي كنند تا مهارت هاي خود را براي دستيابي به نتايج بيابند و تقويت كنند. درمانگران از استراتژي‌هايي استفاده مي‌كنند كه به فرد راهبرد جديدي مي‌دهند تا جايگزين استراتژي‌هاي قبلي شود.

بررسي روش nlp در روانشناسي
از زماني كه روش NLP در روانشناسي معرفي شد، براي درمان بسياري از بيماري هاي رواني مورد استفاده قرار گرفت كه در زير به برخي از آنها اشاره مي شود:

اضطراب، ترس و وحشت
مسائل ارتباطي
PTSD
افسردگي
اختلال كمبود توجه بيش فعالي
اعتياد
جنون جواني
وسواس و اجبار
شخصيت مرزي

تمرينات NLP
باورها اساس بسياري از مشكلات انسان هستند. روانشناسي NLP مي گويد براي حل هر نوع مشكلي ابتدا بايد باورهاي مخرب در مورد آن موضوع را شناسايي كنيد. باور مناسب را با آن مورد ايجاد كنيد. با حذف باورهاي محدود كننده و ايجاد باورهاي مثبت، حل بسياري از مشكلات آسان مي شود.

به عنوان مثال، اين باور كه همه مي توانند مهارت هاي جديد را به راحتي و بدون زحمت بياموزند، يك باور مفيد و درست است. داشتن اين باور يادگيري را آسان تر مي كند. بياييد اين تمرين را با هم انجام دهيم تا يك باور جديد ايجاد كنيم:

گام يك:
به چيزي فكر كنيد كه واقعاً به آن اعتقاد داريد. لازم نيست چيز عجيبي را انتخاب كنيد، مثلاً به محض اينكه نفس راحتي مي كشيم.

البته، وقتي به آن باور فكر مي كنيد، چيزهاي مرتبط با باور خود را تجسم مي كنيد.

توجه كنيد كه آيا تصوير ذهن شما در سمت راست است يا چپ؟ دور است يا نزديك؟

بنويسشون روي برگه.

حالا به چيزي كاملا متفاوت فكر كنيد، مثلاً آب و هوا، آخرين صورت حساب بانكي خود و غيره.

 


گام 2:
در اين مرحله به چيزي فكر كنيد كه در مورد آن مطمئن نيستيد. در واقع چيزي را انتخاب كنيد كه برايتان مهم نيست.

مثلا نمي دانم چگالي طلا يا نقره بيشتر است و دانستن آن تاثير خاصي در زندگي من ندارد.

وقتي به آن باور فكر مي كنيد، چيزهاي مرتبط با آن را تجسم مي كنيد.

دقت كنيد كه تصوير در كجا قرار دارد؟ راست، چپ، دور، نزديك؟

حالا شما دو موقعيت از تصوير داريد. به باوري كه مي خواهيد ايجاد كنيد فكر كنيد و به جايي كه تصوير مربوطه قرار دارد توجه كنيد. حالا تصوير را به جايي كه اين باور براي من مهم نيست منتقل كنيد و سپس آن را به جايگاه باور منتقل كنيد و در ذهن خود نگه داريد. خودت را تكرار كن

تكنيك هاي NLP

تكنيك هاي NLP عمل گرايانه هستند و به جاي تمركز بر چرايي، بر چگونگي تمركز مي كنند. چگونه مي توانم زندگي ام را تغيير دهم؟ چگونه مي توانم نحوه برقراري ارتباط با ديگران و…

براي انجام تمرينات بايد با تكنيك هاي زير آشنا شويم:

تجسم: آموزش تجسم در واقع يك تمرين ذهني ساده اما عالي براي مبتديان است. در اين تكنيك، شما بايد خود را در حالتي مطمئن، مصمم، راحت و مطمئن در حالي كه يك كار مهم را با موفقيت انجام مي دهيد تصور كنيد. .

NLP Swish: در اين تكنيك ابتدا بايد تصوير واضحي از آنچه نمي خواهيد در ذهن خود ايجاد كنيد و سپس آن را با تصويري واضح از آنچه مي خواهيد جايگزين كنيد. سعي كنيد ناخواسته را خاكستري و بي رنگ كنيد و خواسته ها را در رنگ هاي روشن ببينيد. با اين كار مغز شما براي تقويت نقاط مثبت و تضعيف نقاط منفي آموزش مي بيند.

مدلينگ: مدلينگ يكي ديگر از تكنيك هاي NLP است كه مورد پسند كارآفرينان، ورزشكاران و ... است، اين تكنيك بر اساس قانون جذب است كه مي گويد هر چيزي را كه مدام به آن توجه كنيد جذب مي كنيد. براي بهبود زندگي خود بايد به كساني كه به موفقيت مورد نظر شما رسيده اند توجه كنيد و از آنها الگو بگيريد.

درمان اضطراب با NLP

نقش NLP در درمان استرس و اضطراب
اضطراب كنترل نشده مي تواند كل زندگي فرد را تحت تاثير قرار دهد. NLP مي‌تواند با تنظيم مجدد نقاط ماشه‌اي كه منشأ اضطراب است، به درمان اين مشكل كمك كند. با اين كار واكنش مغز به موقعيت هاي مختلف تغيير مي كند. .

در طي يك جلسه NLP، مسيرهاي عصبي جديدي براي كنترل و تنظيم مجدد قدرت اضطراب و استرس ايجاد مي شود تا فرد بتواند گام موثري در جهت مديريت و كنترل اضطراب بردارد.

همچنين براي مقابله با اضطراب، سناريوهاي مختلفي را بررسي مي كنيم تا بفهميم كه چگونه، در چه زمان و مكان و به چه دليلي فرد احساس اضطراب مي كند.

NLP نمي تواند اضطراب را متوقف كند، اما مي تواند به مقابله با آن كمك كند. براي كاهش انواع اضطراب با NLP مديتيشن كنيد. مديتيشن تركيب شيميايي مغز را تغيير مي دهد و اضطراب را كاهش مي دهد.

چشمانت را ببند
بدن خود را از بالاي سر تا نوك انگشتان پا ببينيد. به تمام احساسات بدن خود توجه كنيد.
نوري به اندازه يك توپ پينگ پنگ در ذهن خود تصور كنيد كه آرامش را به ارمغان مي آورد و آن را به سمت قوزك پا، سپس ناف، شبكه خورشيدي، سينه، گلو، پشت ابروها به اندازه يك دست بالاي سر حركت دهيد.
حالا توپ را به اندازه يك توپ تنيس درآوريد تا آرامش شما بيشتر شود و اين مراحل را تكرار كنيد. تا جايي كه مي توانيد توپ را بزرگ كنيد و اين كار را ادامه دهيد. خواهيد ديد كه اضطراب شما كاملا فروكش خواهد كرد.

آموزش ان ال پي در اصفهان با ناهيد عنايتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۰:۳۹ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

7 نكته در مورد هيپنوتيزم

هيپنوتيزم مانند ليزر است.


زماني كه فردي هيپنوتيزم مي شود، حالت هوشياري متفاوتي را تجربه مي كند و مي تواند با دقت و تمركز بيشتري به خود توجه كند. بنابراين چون توجه او كاملا محدود و متمركز است، مي تواند مشكلات دروني خود را با دقت و سرعت بيشتري اصلاح كند. مي توان گفت كه توانايي خارق العاده هيپنوتيزم شبيه ليزر است و مي دانيم كه ليزر چيزي جز نور متمركز نيست.

توجه محدود و متمركز فقط در هيپنوتيزم اتفاق نمي افتد. هر فعاليتي كه با توجه و تمركز زياد انجام شود شبيه هيپنوتيزم است. به عنوان مثال، زماني كه فردي به طور كامل در تماشاي فيلم مورد علاقه خود غرق مي شود، نوعي هيپنوتيزم سبك را تجربه مي كند. دفعه بعد كه به سينما يا كنسرت رفتيد به واكنش مردم توجه كنيد تا متوجه اين موضوع شويد!

ما در طول روز هيپنوتيزم را تجربه مي كنيم.
محققان بر اين باورند كه وقتي در طول روز در يك كار يا فعاليت غوطه ور هستيم، هيپنوتيزم سبك را تجربه مي كنيم. برخي از محققان (از جمله ميلتون اريكسون، برجسته ترين هيپنوتيزم كننده دهه هاي اخير) چنين شرايطي را نوعي خود هيپنوتيزم مي دانند.

هيپنوتيزم خواب نيست.


مهمترين چيز اين است كه هيپنوتيزم خواب نيست. اين تصور اشتباهي است كه بيشتر مردم در مورد هيپنوتيزم دارند. فردي كه هيپنوتيزم مي شود كاملاً از محيط اطراف خود آگاه است، صداها را مي شنود و با درمانگر خود ارتباط برقرار مي كند، اما به سادگي از هيچ چيز منحرف نمي شود زيرا توجه او كاملاً روي كاري است كه انجام مي دهد. (مثل ليزر).

افزايش آرامش و توجه در هيپنوتيزم


در هيپنوتيزم بدن شما در حالت آرامش قرار مي گيرد و به سادگي حواس شما پرت نمي شود و ذهن انتقادي و تحليلي شما باعث اختلال كمتري مي شود. معمولا اكثر افرادي كه هيپنوتيزم را تجربه مي كنند آن را به عنوان يك آرامش عميق و دلپذير توصيف مي كنند.

افزايش قدرت تلقين پذيري در هيپنوتيزم


زماني كه فرد در حالت هيپنوتيزم قرار دارد، قدرت تلقين پذيري او به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد و دليل آن همانطور كه گفتم دسترسي به ضمير ناخودآگاه است. در چنين شرايطي، پيشنهاداتي كه درمانگر يا خود فرد ارائه مي دهد، تأثير بيشتري بر ضمير ناخودآگاه او مي گذارد.

قدرت تجسم در هيپنوتيزم افزايش مي يابد


در حالت هيپنوتيزم قدرت تجسم فرد به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد و هر آنچه را كه تجسم مي كند با دقت و جزئيات بيشتري مي بيند، مي شنود و احساس مي كند و در برخي افراد (15-10%) اين افزايش قدرت تجسم به حدي است كه تجسم براي او مانند واقعيت مي شود يعني وقتي چيزي را تجسم مي كنند برايشان كاملا واقعي است (مثل زماني كه خواب مي بينيم).

نكته جالب اين است كه استفاده از تجسم در درمان بسياري از مشكلات و اختلالات كاربرد دارد و هيپنوتيزم مي تواند كمك زيادي به درمان اين مشكلات كند.

وقتي فردي هيپنوتيزم مي شود چه حسي دارد؟


هيپنوتيزم شبيه به آرامش عميق است. فردي كه هيپنوتيزم شده است، احساس آرامش عميق همراه با ضعف و بي حسي در اعضاي بدن خود مي كند. از طرفي صداي درمانگر و ساير صداهاي محيطي را مي شنود اما به راحتي حواسش پرت نمي شود.

خلاصه و نتيجه گيري


به طور خلاصه مي توان گفت كه هيپنوتيزم داراي 4 علامت زير است:

افزايش قدرت تجسم: در حالت هيپنوتيزم قدرت تجسم ما افزايش مي يابد و در برخي افراد تجسم عين واقعيت مي شود.
افزايش تلقين پذيري: در هيپنوتيزم، تلقين پذيري فرد افزايش مي يابد و تأثيرگذاري بر ضمير ناخودآگاه آسان تر مي شود.
توجه محدود: اگر چه فرد در هيپنوتيزم از محيط اطراف خود آگاه است، اما توجه او به راحتي منحرف نمي شود و توجه او محدود به فرآيندهايي است كه در هيپنوتيزم براي او پيش مي آيد.
افزايش آرامش: در حالت هيپنوتيزم، فرد داراي آرامش عميق است و معمولاً افرادي كه هيپنوتيزم مي شوند، آن را معادل ساعت ها خواب عميق مي دانند.

هيپنوتيزم درماني در اصفهان با موسسه آرامش ذهن 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۱:۱۲ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

اينورتر LS iE5

اينورتر LS iE5:
اينورتر ورودي تك فاز ls iE5 نيز از نظر اندازه و اندازه درايو كوچك است اما بسيار توانا و كارآمد است.
سادگي و انعطاف درايو ic5 در كنار كاربر پسند بودن آن به همراه كليد تنظيم صدا از راه دور بر روي صفحه كليد از ويژگي هاي خاص درايو است.

براي كسب اطلاعات و دانلود راهنماي نصب اين درايو به شعبه تكفاز ic5 مراجعه نماييد.

اينورتر تك فاز iG5
سري ig5 در طيف اينورترهاي تك فاز ls موجود در بازار ظاهر شده است كه بسيار سريع و قدرتمند هستند.
داشتن كنترلر PID، كيبورد با كليدهاي متعدد و متنوع براي تنظيم ساده پارامترها و وجود ترمز ديناميكي داخلي را مي توان از مزاياي آن برشمرد.

اينورتر ls ig5 در بين محصولات تك فاز، اينورتر تك فاز ls ls تنها درايوي است كه در محدوده سه فاز نيز با قابليت هاي مشابه ساخته شده است.

هر يك از اين درايوها در محدوده توان توليدي 0.18 تا 4 كيلو وات براي راه اندازي موتورهاي سه فاز عرضه مي شوند.

مشاوره رايگان، خدمات پس از فروش و تنوع بالاي محصولات براي هر كاربر از جمله مزاياي LS است.

شبكه گسترده فروش شركت LS تمامي نيازهاي توليدكنندگان را پوشش مي دهد.

گارانتي يك ساله و خدمات پس از فروش ده ساله ضامن نام قدرتمند LS تكفاز در بازار اتوماسيون مي باشد.

آرتا نمايندگي اينورتر ls در ايران.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۰:۱۷ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

راهنماي خريد اينورتر با تكنولوژي بالا

Hitek در سال 1994 براي توليد درايوهاي AC در تايوان تاسيس شد. اين شركت با ايده گرفتن از متخصصان و تكنولوژي روز اقدام به طراحي و ساخت اينورترهاي كنترل از راه دور صنعتي كرد. امروزه اينورترهاي با تكنولوژي بالا در دو نوع F100 كه براي كنترل دور موتور با بار سبك و F300 براي كنترل دور موتور با بار سنگين استفاده مي شود به ايران وارد مي شود.
اينورترهاي با تكنولوژي بالا با قيمت مناسب و كيفيت خوب خود توانسته اند توجه بسياري را به خود جلب كنند. اين محصولات علاوه بر كيفيت و قيمت مناسب، داراي تنوع بسيار زيادي نيز مي باشند كه براي مصارف عمومي كارهاي سبك، نيمه سنگين و سنگين كاربرد دارند و همچنين با قابليت ها و پارامترهاي خود در بسياري از پروژه هاي صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرند. .

عملكرد اينورتر Hitek
با استفاده از اينورتر با تكنولوژي بالا مي توان هزينه هاي مصرف انرژي و بهره وري را تا حد زيادي كاهش داد و با تنظيم دقيق دور موتور از آسيب ديدن تجهيزات صنعتي جلوگيري كرد و عمر مفيد آنها را افزايش داد.
در صنايع نفت و گاز، خودروسازي، فولاد و .... درايو با تكنولوژي بالا استفاده مي شود، اين باعث افزايش كيفيت محصولات توليد شده مي شود. اين تجهيزات مستقيماً به موتور الكتريكي متصل مي شود تا فرد نيازي به كنترل ساير سرعت هاي مكانيكي نداشته باشد.

راهنماي خريد اينورتر با تكنولوژي بالا
بديهي است قبل از خريد درايو با تكنولوژي بالا بايد به نكات مهمي كه به آن اشاره مي كنيم توجه كنيد:

دانش دقيق از اطلاعات موتور الكتريكي مانند: قدرت، ولتاژ، سرعت، جريان و گشتاور
استفاده و عملكرد موتور
توجه به محيط نصب و فاصله اي كه اينورتر با تكنولوژي بالا بايد از موتور الكتريكي داشته باشد.
پيشنهاد مي شود براي خريد اين محصول درج شده در انتهاي مطلب با فروشگاه ولتا تماس گرفته و از كارشناسان اين مجموعه مشاوره دقيق دريافت كنيد.

مزاياي اينورتر Hitek
اينورتر با تكنولوژي بالا داراي ويژگي هاي بسياري است كه در ادامه به برخي از مهمترين آنها خواهيم پرداخت:

اقتصادي بودن
عمر موتور را افزايش دهيد
هوشمند ساختن موتور براي حركت
كاهش مصرف انرژي
كاهش تنش هاي مكانيكي الكتروموتور
براي خاموش يا روشن كردن موتور نيازي به قطع و وصل برق نيست
قيمت و خريد اينورتر پيشرفته
قيمت اين كالا بستگي به نوع آن و معيارهاي مختلف دارد كه با توجه به نرخ ارز قابل تغيير است. در خريد اينورتر و اينورتر هايك دقت كنيد، براي اطمينان از تقلبي بودن محصول به نمايندگي هاي مجاز و مطمئن مراجعه كنيد. فروشگاه ولتا اين امكان را به شما مي دهد كه با ضمانت قيمت مناسب، گارانتي و اصل بودن كالا، خريد خود را با خيال راحت انجام دهيد.

آرتا نمايندگي اينورتر هايتك در ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۶:۵۳ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

nlp چيست ؟

وقتي اين موضوع را با ابزار NLP بررسي مي‌كنيم، متوجه مي‌شويم كه بر اساس تجربيات زندگي‌تان، اين باور را به وجود آورده‌ايد كه هيچ‌كس من را در يك رابطه دوست ندارد، در حالي كه اين شما هستيد كه فكر مي‌كنيد همه چيز مربوط به شماست. آنها فكر مي كنند اين و به همين دليل است كه شما آن را در بسياري از ارتباطات خود تجربه مي كنيد، زيرا هر فكر و باوري در ذهن و مغز ما شكل مي گيرد، ما آن را به شكل واقعي تجربه مي كنيم.

 


به محض اينكه اين باور را تغيير دهيد و اين ديدگاه را در ذهن خود ايجاد كنيد كه من لايق بهترين روابط هستم و خودم را از صميم قلب دوست دارم، روابط خود را در مسير جديدي خواهيد گرفت و افرادي را وارد زندگي خود خواهيد كرد كه شما را بدون قيد و شرط دوست دارند و شما سود خواهيد برد. از عشق بي پايانشان

 


يا در نظر بگيريد كه مدام از اطرافيانتان در محيط خانواده شنيده ايد كه ما آدم هاي عصبي ارثي هستيم و خيلي زود عصباني مي شويم. اين اطلاعاتي كه دريافت كرده ايد به شما اين باور را مي دهد كه من هم آدم بسيار عصبي هستم و ... به سادگي الگويي ناخودآگاه در ذهن و مغز ما شكل مي گيرد و باعث مي شود در تمام ارتباطات خود رفتار مناسبي نداشته باشيم و با ديگران پرخاشگر رفتار كنيم و از دست بدهيم. فرصت هاي زيادي

 


وقتي اين باور را بر اساس روش هاي NLP شناسايي و تغيير دهيد و اين باور جديد را ايجاد كنيد كه من در هر شرايطي فردي بسيار آرام و ريلكس هستم، رفتار شما در بيرون با اطرافيان كاملاً تغيير مي كند و مي توانيد احساسات خود را بيان كنيد. آگاهانه كنترل كنيد و در محيط ها و شرايط مختلف بهترين عكس العمل را نشان دهيد و از فرصت هاي موجود در آن شرايط بهترين استفاده را ببريد.

 


اميدوارم به خوبي درك كرده باشيد كه NLP چيست و چه كاربردهايي مي تواند در تمام زمينه هاي زندگي ما داشته باشد. براي درك بهتر كاركردهاي NLP مثال ديگري در زمينه مالي يا پول و ثروت مي زنم. اگر در محيطي بزرگ شده‌ايم كه مدام به ما مي‌گفتند پول و ثروت كمياب است و براي مديريت زندگي‌تان بايد كمتر خرج كنيد، باورهاي كمبود زيادي شكل گرفته‌ايم و هميشه نگران اين هستيم كه نعمت و ثروت تمام خواهد شد.

با كمي توجه مي توانيد متوجه شويد كه در اين دنيا پول و ثروت زيادي وجود دارد و افراد ثروتمند زيادي هستند كه از آن سود مي برند و دليل اينكه فقر و كمبود را تجربه مي كنيد فقط به دليل نوع باورها و الگوهايي است كه شكل مي گيرد. در ذهن شما. گرفته است. با ديدن فراواني بي نهايت اين دنيا و ايجاد يك باور جديد مبني بر وجود نعمت ها و ثروت ها يا پول هاي زيادي در اين دنيا، مي توانيد ذهن و مغز خود را براي تجربه ثروت بيشتر و تغيير شرايط مالي خود برنامه ريزي كنيد.

 


شما مي توانيد نمونه هاي زيادي را در تمام جنبه هاي زندگي خود بيابيد كه چگونه الگوهاي شكل گرفته در ذهن يا باورهاي شما نتايج واقعي شما را ايجاد مي كنند. هدفي كه ما در NLP دنبال مي كنيم، شناسايي اين باورها و الگوهاي ذهني در تمام جنبه هاي زندگي و تاثير آنها در ايجاد رفتارهايمان است. به معناي واضح تر، در NLP ما مي آموزيم كه چگونه رفتارهاي ما توليد مي شود و چه باوري پشت هر رفتاري است و چگونه مي توانيم آن را تغيير دهيم. در اين مقاله سعي كرديم توضيحات جامعي در مورد NLP ارائه دهيم اما در صورت علاقه مي توانيد براي درك بهتر دوره آموزشي NLP را نيز مشاهده نماييد.

 


با شناسايي باورهايي كه رفتارهاي ما را توليد مي كنند، به سمت تغيير باورهاي محدود كننده و بي اثر حركت مي كنيم و با تكنيك ها و ابزارهاي بسيار قدرتمند NLP باورهاي جديدي ايجاد مي كنيم. تمامي فرآيندهاي مربوط به شناسايي باورها و الگوهاي ذهني و تغيير اساسي آنها در دوره ها و آموزش هاي تخصصي NLP آموزش داده مي شود و من شما را براي يادگيري اين آموزش ها و حركت در اين مسير راهنمايي مي كنم.

 


در نتيجه، دانستن مفهوم NLP مي تواند به ما كمك كند تا با ابزارهاي بسيار قدرتمند به جستجوي قواعد حاكم بر نظام باورها و وجود انسان و دنيايي كه در آن زندگي مي كند و با درك عميق از كاركردهاي انسان بپردازيم. وجود و ارتباط او با جهان و پديده هاي موجود در آن به دست آوريم و از اين طريق آگاهانه و با تسلط بر وجود خود، نتايج زندگي خود را در همه زمينه ها دستخوش تغييرات و دگرگوني هاي اساسي كنيم.

موسسه آرامش ذهن برگزار كننده دوره ان ال پي در اصفهان .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۶:۰۹ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

تاثير هيپنوتيزم بر بيماري ها

هيپنوتيزم حالتي شبيه خلسه است كه در آن افراد توجه، تمركز و تلقين پذيري را افزايش مي دهند.

 


در حالي كه هيپنوتيزم اغلب به عنوان حالتي شبيه خواب توصيف مي شود، حالتي است كه در آن توجه فرد كاملاً متمركز است و با داشتن تخيلات زنده، تلقين پذيري خاصي را تجربه مي كند. افرادي كه در حالت هيپنوتيزم هستند اغلب خواب آلود به نظر مي رسند. رسيدن، اما حقيقت اين است كه آنها كاملا آگاه و هوشيار هستند.

در حالي كه افسانه ها و باورهاي غلط بسياري وجود دارد، هيپنوتيزم يك فرآيند بسيار واقعي است كه مي تواند به عنوان يك ابزار درماني استفاده شود.

ثابت شده است كه هيپنوتيزم فوايد پزشكي و درماني دارد، به ويژه در كاهش درد و اضطراب. حتي گفته شده است كه هيپنوتيزم مي تواند علائم زوال عقل را در سالمندان كاهش دهد.

انواع هيپنوتيزم
چندين روش مختلف براي انتقال و انجام هيپنوتيزم وجود دارد:

هيپنوتيزم هدايت شده

اين نوع هيپنوتيزم شامل استفاده از ابزارهايي مانند دستورالعمل هاي ضبط شده و موسيقي براي القاي حالت هيپنوتيزمي است. سايت هاي آنلاين و اپليكيشن هاي موبايل اغلب از اين نوع هيپنوتيزم استفاده مي كنند.

هيپنوتيزم درماني استفاده از هيپنوتيزم در روان درماني است

هيپنوتيزم درماني

هيپنوتيزم درماني استفاده از هيپنوتيزم در روان درماني است و توسط پزشكان و روانشناسان داراي مجوز براي درمان بيماري هايي مانند افسردگي، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و اختلالات خوردن انجام مي شود.

خود هيپنوتيزم
خود هيپنوتيزمي فرآيندي است كه زماني رخ مي دهد كه فرد حالت هيپنوتيزمي را القا كند. اين روش اغلب به عنوان يك ابزار خودياري براي مديريت درد يا مديريت استرس استفاده مي شود.

كاربردهاي هيپنوتيزم چيست؟
تسكين علائم مرتبط با سندرم روده تحريك پذير (IBS)

چرا ممكن است كسي تصميم بگيرد هيپنوتيزم را امتحان كند؟ در برخي موارد، افراد ممكن است به دنبال هيپنوتيزم براي كمك به مقابله با درد مزمن يا تسكين درد و اضطراب ناشي از اقدامات پزشكي مانند جراحي يا زايمان باشند.

موارد زير تنها چند مورد از كاربردهاي هيپنوتيزم است كه توسط تحقيقات ثابت شده است:

تسكين علائم مرتبط با سندرم روده تحريك پذير (IBS)

كنترل درد در طي مراحل دندانپزشكي

از بين بردن يا كاهش مشكلات پوستي از جمله زگيل و پسوريازيس

مديريت برخي از علائم ADHD

درمان بيماري هاي درد مزمن مانند آرتريت روماتوئيد

درمان و تسكين درد هنگام زايمان

كاهش علائم زوال عقل

كاهش تهوع و استفراغ در بيماران سرطاني تحت شيمي درماني

هيپنوتيزم همچنين براي كمك به افرادي با تغييرات رفتاري مانند ترك سيگار، كاهش وزن يا جلوگيري از شب ادراري استفاده شده است.

تاثير هيپنوتيزم
تاثير هيپنوتيزم چيست؟ تجربه هيپنوتيزم مي تواند از فردي به فرد ديگر بسيار متفاوت باشد. برخي از افراد هيپنوتيزم شده بيان كرده اند كه در هنگام خواب، احساس جدايي از مشكلات يا آرامش شديد مي كنند.

برخي از افراد احساس مي كنند كه اعمال آنها خارج از اراده آگاهانه آنها در طول هيپنوتيزم اتفاق مي افتد. افراد ديگر ممكن است كاملا آگاه باشند و بتوانند مكالمه اي را در حالي كه تحت هيپنوتيزم هستند انجام دهند.

آزمايش هاي يك متخصص به نام ارنست هيلگارد نشان داد كه چگونه مي توان از هيپنوتيزم براي تغيير چشمگير ادراك استفاده كرد.

پس از اينكه به يك فرد هيپنوتيزم شده دستور داد كه در بازوي خود احساس درد نكند، بازوي شركت كننده در آب يخ قرار داده شد.

در حالي كه افراد هيپنوتيزم نشده مجبور شدند پس از چند ثانيه بازوي خود را به دليل درد از آب بيرون بياورند، افراد هيپنوتيزم شده توانستند بازوهاي خود را براي چند دقيقه بدون درد در آب يخ زده قرار دهند و نگه دارند.

نكات مهم در مورد هيپنوتيزم
در حالي كه بسياري از مردم تصور مي كنند كه هيپنوتيزم شدن غيرممكن است، تحقيقات نشان داده است كه افراد بسيار بيشتري از آنچه فكر مي كنند هيپنوتيزم پذير هستند. تحقيقات نشان مي دهد كه:

بين 10 تا 15 درصد افراد به هيپنوتيزم بسيار خوب پاسخ مي دهند

هيپنوتيزم كردن تقريباً 10 درصد از سالمندان دشوار يا غيرممكن است

كودكان بيشتر مستعد هيپنوتيزم هستند.

افرادي كه به راحتي مي توانند به تخيل كشيده شوند، به هيپنوتيزم بسيار واكنش نشان مي دهند.

اگر علاقه مند به هيپنوتيزم شدن هستيد، مهم است كه به ياد داشته باشيد كه با ذهني باز به اين تجربه نزديك شويد. افرادي كه هيپنوتيزم را از جنبه مثبت آن مي بينند، واكنش بهتري نشان مي دهند.

اگر به هيپنوتيزم درماني علاقه داريد، مهم است كه به دنبال متخصصي باشيد كه اعتبار و تجربه لازم براي استفاده از هيپنوتيزم را به عنوان يك ابزار درماني داشته باشد.

در حالي كه مكان‌هاي زيادي وجود دارند كه آموزش و گواهي هيپنوتيزم را ارائه مي‌دهند، ممكن است جستجوي يك متخصص سلامت روان كه توسط انجمن ملي هيپنوتيزم باليني تأييد شده باشد، مفيد باشد.

مشكلات احتمالي ناشي از هيپنوتيزم
سوء تفاهم در مورد هيپنوتيزم رايج است. در حالي كه فراموشي ممكن است در موارد بسيار نادري اتفاق بيفتد، مردم عموماً همه چيزهايي را كه در طول هيپنوتيزم اتفاق افتاده به خاطر مي آورند.

با اين حال، گاهي اوقات هيپنوتيزم مي تواند بر كاهش حافظه تأثير بگذارد. فراموشي پس از هيپنوتيزم مي تواند فرد را به طور موقت يا حتي شديدتر از حالت قبل از هيپنوتيزم فراموش كند. با اين حال، اين اثر به طور كلي محدود و موقت است.

در حالي كه مي توان از هيپنوتيزم براي تقويت حافظه استفاده كرد، تأثيرات آن در رسانه هاي رايج بسيار اغراق آميز شده است.

موسسه آرامش ذهن معتبرترين موسسه هيپنوتيزم درماني در اصفهان

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۶:۲۲ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)

رنگ ياسي رو با چي بپوشم

 

اين رنگ ها با ياسي ست ميشوند ! 
 رنگ ياسي هميشه به عنوان رنگ جذاب شناخته شده است. اما ست كردن با آن رنگ آساني نيست. تركيب اشتباه مي تواند لباس شما را جذاب نشان ندهد.

خوشبختانه ما ست هاي عالي را پيدا كرده ايم كه ظاهر شما را شيك مي كند. به خواندن ادامه دهيد تا بدانيد چه رنگ هايي با لباس هاي ياسي مي آيد!

 

 


ايده هاي لباس با رنگ ياسي
اگر قصد قرار ملاقات داريد يك تاپ ياسي با دامن مدادي خاكستري كار مي كند. ياسي وقتي با رنگ‌هاي خنثي ست مي‌شود به حال و هواي خاموش و افسرده‌كننده‌اش جان مي‌بخشد.

يك تاپ ياسي همراه با شلوار يا دامن مناسب نيز مي تواند به عنوان لباس روزمره پوشيده شود. اگر مي خواهيد را به ژاكت كش باف پشمي خود ست كنيد، شلوارك توري سفيد به شما كمك مي كند تا به ظاهر دلخواه خود برسيد.

 

 

 

رنگ هايي كه با لباس هاي ياسي ست مي شوند
تركيب عالي لباس ياسي را منحصر به فرد مي كند. بسته به ظاهري كه به دست مي‌آوريد، روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه مي‌توانيد ته ياسي را ست كنيد.

رنگ آبي در تركيب با ياسي مي تواند يك شخصيت سلطنتي عجيب و غريب ايجاد كند. شلوار ياسي با ژاكت آبي لباسي روزمره است كه مي تواند به لباس شما حال و هوا بدهد. اگر مي خواهيد شيك و جذاب به نظر برسيد، يك تاپ فيروزه اي همراه با ياسي بهترين لباس است.

 

 

 

 

 

استايل با رنگ ياسي
يك لباس تماماً ياسي اگر به درستي مدل نشده باشد ممكن است خسته كننده به نظر برسد. اگر دو لباس رنگ ياسي جداگانه داريد، مطمئن شويد كه روشن تر و پايين تيره تر است.

كت و شلوارهاي تماماً ياسي مي توانند ظاهري آرام به استايل خياباني را براي لباس تمريني شما به ارمغان بياورند. براي يك لباس بليزر ياسي ، بهترين راه براي شيك كردن آن، پوشيدن كت مشكي و نيم بوت هاي سفيد روي زانو است.

 

 

 

لباس رنگ ياسي
اگر مي خواهيد به لباس رنگ ياسي خود اكسسوري كنيد، رنگ هاي متنوعي وجود دارد كه مي تواند با اين رنگ كار كند.

از طرف ديگر رنگ زرد پاستلي مي تواند شما را جوان نشان دهد. براي داشتن سبك مدرن، كيف زرد كمك زيادي مي كند.

از سوي ديگر اكسسوري‌هاي نقره‌اي مي‌توانند حال و هواي لوكس را به لباس‌هاي شما ببخشند اكسسوري‌هاي سبز زيتوني و لباس‌هاي ياسي براي ظاهري شيك هماهنگ هستند!

 

 

 


اگر عاشق تاپ‌هايي با رنگ‌هاي تند هستيد، اما نمي‌دانيد چگونه آن‌ها را با ته رنگ‌هاي ياسي ست كنيد، در اينجا چند ايده وجود دارد.

هنگام پوشيدن رنگ ياسي ، هرگز فراموش نكنيد كه آن را با رنگ صورتي ست كنيد. اين رنگ ها دست به دست هم مي دهند.

يك لباس صورتي روشن با ته رنگ ياسي، جذابيت شما را نشان خواهد داد. جداي از آن حال و هواي تازه اي به ارمغان مي آورد.

 

 

 


رنگ ياسي با اين رنگ ها ست مي شود: نارنجي – زرد- خاكستري- مشكي – آبي و بنفش – صورتي …

لباس شما بدون كفش مناسب جذاب نمي شود بايد در انتخاب رنگ كفش دقت كنيد.

براي ظاهري مدرن كفش هاي زرد با لباس ياسي كار مي كنند. به عنوان يادآوري، رنگ نيم بوت ها بايد مكمل رنگ لباس شما باشد.

كفش هاي سفيد نيز به خوبي با لباس ياسي ست مي شوند. با اين حال رنگ سفيد زماني كه با لباس هاي ياسسي ست مي شود، همه توجه را به خود جلب مي كند.

تركيب نيم بوت هاي مشكي با لباس ياسي استايلي جسورانه به ارمغان مي آورد اما اگر استايل كلاسيك و ظريف را ترجيح مي دهيد، به جاي آن صندل هاي مشكي را انتخاب كنيد.

ست كردن جزئيات مشكي بيشتر به لباس خود را محدود كنيد زيرا مي تواند شما را تيره و تار نشان دهد.

 

 

 

 


نكته براي پوشيدن لباس هاي ياسي
به عنوان اكسسوري، رنگ هاي تند را به لباس خود اضافه كنيد. اين مي تواند شما را بسيار جسور جلوه دهد.

بهترين آرايش براي لباس رنگ ياسي، آرايش روشن يا ملايم است. اما اين به ميزان لباس شما بستگي دارد.

 

 

سوالات متداول
چه رنگ‌هايي با رنگ‌هاي خاكستري و ياسي روشن ست مي‌شوند؟

براي رنگ ياسي با تن خاكستري، مي توانيد آن را با قهوه اي گرم، سرخابي، زرد ست كنيد.

چه رنگ رژ لب با لباس ياسي مطابقت دارد؟

دسته‌هايي از رنگ‌ها هستند كه مي‌توانند كاملاً با لباس ياسي شما هماهنگ شوند. شما مي توانيد كرم، صورتي، قرمز، هلويي و بنفش را انتخاب كنيد.

براي داشتن ظاهر رژ لب صورتي بهترين انتخاب است. اما اگر مي خواهيد ظاهر خود را لايت كنيد، قرمز كلاسيك هميشه اين كار را انجام مي دهد.

خلاصه
ياسي يك رنگ بسيار چالش برانگيز براي هماهنگي است. دانستن اينكه چه رنگ هايي با لباس هاي ياسي  مي آيند كمك مي كند! زمان آن رسيده است كه لباس هاي ياسي خود را از كمد بيرون بياوريد و به آن ها حالت دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۲:۳۴ توسط:نگار موضوع: نظرات (0)